Pripreme za školu
Polazak u školu predstavlja uzbudljiv period za cijelu obitelj. To je vrijeme velikih promjena kod djeteta poput promjene zuba i intenzivnog rasta, kada se u djetetu bude nove sposobnosti i potreba za učenjem.
Misao vodilja Priprema za školu je razvoj djetetova samopouzdanja, na način da dijete osvijesti svoje sposobnosti, da ne posustaje odmah prilikom pogrešaka i da ima hrabrosti biti kreativno, a sve to djeca postižu kroz igru.
Program Priprema za školu provodi se pod stručnim vodstvom i namijenjen je djeci koja se pripremaju za polazak u školu kao i djeci koja su krenula u školu, a trebaju dodatni poticaj. Program omogućuje individualni napredak svakog polaznika u skladu s njegovim mogućnostima.
Što radimo na radionicama Priprema za školu?
Polaznici će kroz 4 mjeseca prolaziti kroz različite aktivnosti i igre kojima će razvijati vještine potrebne za uspješnu prilagodbu zahtjevima škole:
- Pravilan hvat olovke, jasna linija uz adekvatan pritisak na podlogu
- Definiranje jednostavnijih pojmova, prepričavanje kraćeg događaja ili priče u pravilnom slijedu
- Rastavljanje i sastavljanje poznatih riječi na slogove, imenovanje i razlikovanje glasova u riječima
- Razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa
- Razumijevanje odnosa broja, oblika i količine
- Zadržavanje pažnje na zadacima
- Poštivanje pravila i suradnja s drugima

U novom okruženju, vaši mališani napravit će veliki korak u socijalizaciji! Upoznat će nove prijatelje i naučiti kako se snaći u novoj okolini te pritom usvojiti poštivanje grupnih pravila i rješavanja konflikata.
Kroz prezentacije vlastitih uradaka i razgovore u krugu razvijat ćemo komunikacijske vještine te će na taj način djeca učiti da ne govore svi u isti glas i kako govoriti pred skupinom.
Pri rješavanju zadataka i radnih listića naglasak je na razvoju samopouzdanja kod svakog pojedinog djeteta. U želji da se izbjegne frustracija kod djece koja su manje uspješna u rješavanju određenih zadataka radit ćemo na grupnoj dinamici, odnosno uvažavanju, strpljenju i koncentraciji, a svako će dijete proći krug različitih zadataka i vježbi određenih vještina koje ćemo ponavljanjem usavršavati.
Kreativni smo i pri grafomotoričkim vježbama, pa će se djeca pri crtanju simetričnih i zrcalnih formi, ravnih i zaobljenih crta koristiti različite kreativne tehnike i igre (od pijeska i pastela do škarica i olovaka).
Kroz program potaknut ćemo djetetovo razumijevanje pravila igre, što će mu kasnije poslužiti za lakše razumijevanje i primjenu uputa za rad koje daje učitelj.
Roditelji redovito dobivaju osvrt o napretku i smjernice za daljnji individualni rad s djetetom.

Program Pripreme za školu osmišljen je na način da polaznici kroz igru, zabavu i druženje razvijaju samopouzdanje, radost ka učenju te usvajaju vještine važne za uspješno izvršavanje školskih zadataka:
- Grafomotoričke vještine koje uključuju spretnost ruku i koordinaciju pokreta prilikom crtanja i pisanja. Kako bi razvili ove vještine, polaznici će prolaziti kroz razne vježbe crtanja i oblikovanja koristeći različite medije i tehnike (pijesak, plastelin, pastela, vodene boje, olovka…).
- Spoznajne vještine koje uključuju razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa, uočavanje sličnosti i razlika, razvrstavanje po klasama, poznavanje boja. Ove vještine polaznici će razvijati kroz pričanje priča, glumu, dramske i društvene igre te igre u pokretu.
- Govor i rječnik uključuju jezično razumijevanje, definiranje jednostavnih pojmova, razumijevanje sličnosti i razlika i prepričavanje priče ili događaja. Polaznici će kontinuirano razvijati navedene vještine i vokabular kroz društvene igre, prezentacije pred grupom te kreativno izražavanje.
- Predčitalačke vještine koje uključuju prepoznavanje simbola slova i povezivanje s odgovarajućim glasovima, glasovnu sintezu i analizu te poznavanje i značenje riječi. Jezično izražavanje te interes za slova polaznici će razvijati kroz izazove, iskustvene aktivnosti, rimu i priče te društvene igre.
- Predmatematičke vještine koje uključuju uočavanje odnosa, količine, zajednička svojstva predmeta te usporedbu, polaznici će razvijati iskustveno prolazeći kroz rimu, razne izazove, igre u pokretu te društvene igre.
- Socio-emocionalne vještine uključuju suradnju s drugima, prilagodbu društvenim normama i prihvaćanje pravila grupe. Kroz posebno osmišljene aktivnosti, društvene igre i tehnike disanja vježbat će odgodu zadovoljstva te prepoznavanje, izražavanje i regulaciju emocija. Polaznici će u međusobnoj interakciji te kroz obradu bajki i priča za poticanje pozitivnih ponašanja učiti o sebi i svojim osjećajima.
- Vještine usmjeravanja i održavanja pažnje koje uključuju vidnu i slušnu pažnju. Sve radionice osmišljene su tako da kontinuirano razvijaju pažnju polaznika i postepeno ih navikavaju na održavanje pažnje potrebne u školskim uvjetima.
- Vještine učenja i pamćenja koje uključuju razvoj radnog pamćenja i vještine ponavljanja polaznici će kontinuirano usavršavati kroz igru i aktivnosti tijekom cijelog programa.