I ja sam se upisala na Akademiju primjenjenih umjetnosti u Rijeci! Sretna sam! Napokon gluma!
Tražiš kvalitetnu i stručnu pripremu za upis na ADU?
Osiguravamo individualni i grupni rad na monolozima i pjesmama uz vodstvo stručnjaka za glumu, govor i scenski pokret.
Program priprema završava izlaganjem završnog rada pred stručnom komisijom koju čine akademski glumci.
Namijenjen svima koji se žele pripremiti za prijemni ispit Akademije dramskih umjetnosti, spremati se za audicije ili jednostavno žele naučiti nešto novo u području glume.
Pridruži nam se!
ORGANIZACIJA RADA
Za koga | zainteresiranima za upis na Akademiju dramskih umjetnosti |
Trajanje | od lipnja do rujna |
Kada | ukupno 30 sati pripreme |
Gdje | Drniška 20, Srednjaci, Zagreb |
Cijena | na upit |
Ukupno 30 radnih sati raspoređenih prema individualnom dogovoru, 20 sati individualnoga rada i 10 sati grupnih vježbi uz izlaganje završnog rada pred stručnom komisijom koju čine akademski glumci.
Pripreme se provode pod stručnim vodstvom kazališne redateljice i dramske pedagoginje Ive Srnec, a u skladu s odabranim djelima i potrebama polaznika za prijemni u radu sudjeluju i drugi stručnjaci iz područja govora, glume i scenskoga nastupa.
Vrijeme provedbe:
- od lipnja do rujna tijekom svake godine.
PRIPREME ZA UPIS NA AKADEMIJU DRAMSKIH UMJETNOSTI
ŠTO RADIMO NA PRIPREMAMA ZA ADU?
Rad na monolozima i pjesmama uključuje:
- Ritam drame i ritam komedije
Kako dostići brzinu i bolje reflekse na sceni?
Kako ritam prizora mijenja psihologiju scene?
- Tekst – podtekst – kontekst
Pravilno čitanje ponuđenoga teksta, saznavanja o kontekstu i podtekstu.
Kako iz tekstova izvući maksimum saznanja o liku te kako to primijeniti na sceni?
- Vježbe artikulacije
Razvijanje i vježbanje glasa uvjet je za bavljenje glumačkim poslom.
Praktična primjena vježbi za glas (govor) uključuje vježbe opuštanja, disanja i vježbe artikulacije tj. razgibanosti govornog aparata.
- Rad na likovima
Razumijevanje i kreacija dramskog lika, kreiranje dramskog lika kroz informacije iz teksta, život lika unutar drame, prepoznavanje ciljeva i motivacije lika te samostalno pronalaženje načina za ispunjavanje tih ciljeva, likovi u međusobnim odnosima, kreiranje fizičkog postava lika.
Čitanje i odnos prema poeziji, prave vrijednosti poezije i scenskoga govora, pisanje vlastitih pjesama.
- Odnos glumac – pjesnik (autor) – publika
- Stvaranje vlastitih asocijacija te prenošenje asocijacija na publiku
- Javno čitanje poezije ili monologa pred stručnom komisijom po završetku priprema.
Radionice glume osiguravaju kvalitetnu i stručnu pripremu za prijemni ispit na ADU, ali ne garantiraju prolaz.
Klara Modrić
polaznica Praktikum priprema za ADU i dramskih radionica 2016.
Ove godine sam primljen na Studij glume u Rijeci! Pripreme za akademiju vodi akademska redateljica Iva Srnec, koja je i sama završila Akademiju dramskih umjetnosti u Zagrebu. Pripreme počinju u 6. mjesecu i traju sve do prijemnog u 9. mjesecu. Na samom početku priprema razgovara se o odabiru akademije i slaže se plan priprema za određenu akademiju. Pripreme za ADU sam pohađao 2017. i bile su za akademiju u Zagrebu koja ima naglasak na monolozima te smo Pripreme za ADU u organizaciji Praktikuma i započeli s odabirom monologa. Istovremeno, kada se biraju djela u privatno vrijeme, na pripremama počinje podjela rada u skupine. Prvo kreće upoznavanje i rad u manjim grupama što pridonosi oslobađanju pojedinca i daje voditeljici uvid u karakter i osobnost pojedinca tj. upoznaje osobu i njene mogućnosti. Nakon rada u grupi, prelazi se na individualni rad. Kroz pripreme prolaze se razni zadaci i vježbe nalik radionicama, što grupno, što individualno. Neke od njih pomažu i direktno na prijemnom, jer sam određene i sam imao u drugom krugu prijemnog ispita. Na pripremama su gostovali i drugi akademski glumci radi raznolikosti rada i vježbi. Imali smo priliku raditi i s fonetičarem, koji je opet dopridonio vježbama za artikulaciju, disanje, rad na heksametru i sl. Cijeli rad bio je zaokružen završnom produkcijom u Maksimiru pred roditeljima i prijateljima s ciljem opuštanja i ohrabrenja, izvedbom pred publikom.
Ovakav program priprema dovoljno je proći samo jednom, jer dalje imamo materijal i iskustvo da možemo sami raditi od kuće, kako sam sad i ja ove 2018. godine. Ostali su materijali i znanje i nekakvi opći princip kako pristupiti pripremama, pa je bilo moguće i sam se pripremati. Presudno kod priprema je bilo igranje s monolozima kroz razne likove, karaktere, prostorije i sl. Na kraju je to isto bilo i predzadnji dan prijemnog pa sam bio na “ti” s tom vježbom!
Aleksandar Filo
polaznik Priprema za ADU
Voditelji radionice
Iva Srnec
kazališna redateljica
Diplomirala je 2013. godine na magistarskom studiju kazališne režije i radiofonije autorskom predstavom Ulice u jesenje jutro pod mentorstvom profesora Branka Brezovca, a u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i Akademije dramske umjetnosti te pismenim radom Poezija i kazalište. Članica je HDDU-a te 2010. godine sudjeluje u osnivanju umjetničke organizacije Točka na i. Prva profesionalna predstava koju postavlja bila je monodrama Igora Hamera Samo jučerašnja vijest u produkciji Teatra Exit 2009. godine.
Među ostale značajnije projekte ubraja Na tavanu tete Agate, autorsku predstavu Damjana Simića, Matee Elezović i Ive Srnec u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i uz suradnju Točke na i, Hocus Pocus – priču iz Freakwoodske šume, rock operu za djecu i mlade u koprodukciji HNK Varaždin i Točke na i, skladatelja Igora Tatarevića prema librettu Ivice Krajača (2011.), Slike Marijine, monodramu Lydije Scheuermann Hodak u produkciji udruge Moj Film i Točke na i (2012.), Igru ljubavi i slučaja (P. Marivaux) u produkciji Gradskog kazališta Jastrebarsko 2013., te Galiciju (M. Krleža) u produkciji Akademije dramske umjetnosti, Točke na i, Centra za kulturu Trešnjevka i Filozofskog fakulteta u Zagrebu (2014).
Ostvarila je dvije suradnje sa zagrebačkom Filharmonijom i Hrvatskom glazbenom mladeži – simfonijski koncert R. Korsakov: Šeherezada (2011.), te simfonijski koncert Wagner i Verdi online (2013.)
Radila je kao asistent režije na Zagrebačkom histrionskom ljetu na Opatovini, kao dramski pedagog u Zagrebačkom kazalištu mladih pet godina, a trenutno radi kao dramski pedagog u Udruzi Praktikum, Gradskom kazalištu Trešnja, Gradskom kazalištu Jastrebarsko i u svom nezavisnom kazalištu Točka na i.
Davor Kovač
glumac
Završava Umjetničku akademiju u Osijeku, odsjek glume i lutkarstva, 2008. godine. Za vrijeme studija igra u HNK-u Osijek i na Osječkom ljetu kulture u predstavama: Cyrano de Bergerac i Grižula, r. Z. Sviben i Zastave, barjaci, stjegovi, r. G. Paro.
Od 2009. postaje stalni član ansambla Kazališta lutaka Zadar. Igra u predstavama: Robinzon Crusoe, Poštarska bajka, Postolar i vrag, Tri praščića, Vrtuljak tajni i Grinch. Jedan je od osnivača i ravnatelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar u Zagrebu i član internacionalne grupe Kružok o glumačkoj igri pri Studiju za istraživanje umjetnosti pod vodstvom T. Janežiča u Sloveniji. Igra u predstavama HK-a Pečuh, Glej Gledališća Ljubljana i Tvornice Lutaka Zagreb.
Od 2011.-2013. igra u dugometražnom igranom filmu Korak po korak, u režiji B. Čakić-Veselič i animator je lutaka u televizijskom serijalu za djecu Tajni dnevnik Patke Matilde na HRT-u. Igra i režira dvije lutkarske predstave u Pierre Vally Teatru Medo protiv gospodina Ne Može i gospodina To Nije U Redu i Rodino pismo Žapcu. Igra u predstavama: Žeđ, r. V. Velev, te umjetničkoj suradnji Liberdance i VIA Sofije Grando, r. S. Kovač, Pierre Vally Teatar.
Od 2014.-2015. godine radi kao asistent redatelja na predstavi Pobuna Lutaka u režiji: G. Smoljanovića u Kazalištu lutaka Zadar. Igra u predstavama Galicija, r. I. Srnec, koprodukcija: Točka na I, CKT, ADU Zagreb i FF Zagreb, Evropa Danas: Glasovi, pojave, lica, osobe, r. Z. Sviben u produkciji 3. Festivala Miroslava Krleže, Slagalica, r. G. Smoljanović, koprodukcija Teatar To Go i MSU Zagreb i Dedal 2.0 autora/redatelja B. Kadina u Teatru ITD.
Od 2012. voditelj je dramskih grupa i radionica u umjetničkoj organizaciji Točka na I, KNAP-u, Udruzi Praktikum i u sklopu projekta Ruksak (pun) kulture pri Ministarstvu kulture.