Dramske radionice za djecu, mlade i odrasle

Želiš li pokušati biti redatelj, scenarist ili glumac?
Imati priliku posjetiti pravi filmski set i upoznati ekipu koju znaš samo s ekrana?
Slušati predavanja i gostovanja pravih stručnjaka iz područja kazališta i filma?
I na kraju biti spreman pojaviti se na castingu za djecu i mlade?
Ili… se samo zabavljati kroz dramsko i filmsko stvaralaštvo?
  Pridruži nam se!

ORGANIZACIJA RADA

Za koga djecu i mlade, grupe 5 do 7 godina, 7 do 9 godina, 9 do 11 godina, 12 do 15 godina, 13 do 18 godina; odrasle (1 grupa)
Trajanje od rujna do lipnja (završna produkcija u Muzeju suvremene umjetnosti)
Kada jednom tjedno u trajanju od 60, 90, ili 120 minuta
Gdje Drniška 20, Srednjaci, i Gajeva 2, Centar, Zagreb
Cijena 230 kn, 280 kn ili 300 kn (mjesečno)

Naši voditelji vrhunski su dramski pedagozi s iskustvom rada u vodećim dječjim i kazalištima mladih, teatrima, glumci i filmski voditelji s dugogodišnjim iskustvom u području filma i glumačkim školama.

Radionice se ne održavaju tijekom školskih praznika.

Raspored radionica  

 Ministarstvo znanosti i obrazovanja verificiralo je dramski program Udruge Praktikum.

DRAMSKE RADIONICE – od predškolske do odrasle dobi

Dramske igre se dugo koriste u obrazovanju mladih pri čemu su se pokazale vrlo učinkovitima. Daju mogućnost mladima da se otvore i komuniciraju na drugačijoj razini i lakše usvajaju pojmove i tipove ponašanja koji im inače predstavljaju problem. One su izvrsne za razvijanje inteligencije, pamćenja i govornih sposobnosti, a potiču i povezanost mladih unutar grupe. Budući da je za sve korištene tehnike neophodan grupni rad, dramske igre služe i za jačanje grupne dinamike i suradnje. Omogućuju bolje opuštanje i upoznavanje drugih ljudi te postupno dovode do osjećaja sigurnosti i međusobnog poštovanja unutar grupe što je iznimno važno za samopouzdanje i sigurnost. Kroz rad na razvoju likova, djeca i mladi razvijaju i samosvijest te jačaju toleranciju jer im ta metoda omogućuje razvijanje svijesti o životu i problemima drugih ljudi. Dramske igre su se pokazale korisnima u smanjivanju straha od javnog nastupa.

Što se radi na dramskim radionicama?

Kroz školsku godinu sa svakom se grupom rade osnovne kazališne vježbe. Počinje se s vježbama upoznavanja, prihvaćanja unutar grupe, te dramskim igrama. Slijedi razvijanje svijesti o tijelu i glasu, upoznavanje s likovima, kreiranje improvizacija te, naposljetku, razrada i produkcija završne predstave.

Metode i ciljevi rada dramskih radionica:

  • Edukacija polaznika o pojmu dječjih i kazališta mladih te primjena kazališnih metoda u svakodnevnom životu
  • Upoznavanje s dramskim metodama (osvješćivanje tijela, rad na glasu i pokretu, rad na dramskim situacijama i karakterima te kreiranje improvizacija, Forum teatar, rad na scenama iz dramskih tekstova)
  • Razvijanje svijesti o ljudima i životu oko sebe te pojačavanje tolerancije i osjećaja pripadnosti kod djece i mladih
  • Razvijanje svijesti o važnosti kazališta i upoznavanje s amaterskim kazalištima
  • Edukacija o primjenama kazališnih metoda u poticanju kreativnosti čime se otvaraju putovi za kreativno razmišljanje i u ostalim djelatnostima te u svakodnevnom životu
  • Jačanje verbalnih i motoričkih sposobnosti

Po završetku programa dramskih i filmskih radionica stvaramo evidenciju naših polaznika koji će uz našu preporuku biti spremni i obučeni pojaviti se na bilo kojem castingu za djecu i mlade! Naši polaznici ostvarili su brojne uloge u reklamama, serijama i filmovima!

Za one koji razmišljaju o upisu na Akademiju dramskih umjetnosti, organiziramo i pod stručnim vodstvom provodimo pripreme za prijemni ispit. Pojedinosti pogledajte ovdje. 

Možemo se pohvaliti kako su naši polaznici dramskih radionica i priprema za upis na Akademiju dramskih umjetnosti Fran Hercog, Klara Modrić i Aleksandar Filo uspješno upisali Akademiju dramskih umjetnosti u Osijeku i Rijeci, a Jan Leko Studij glume na međunarodnom sveučilištu Libertas. Sretni i ponosni!

Voditelji radionica

Davor Kovač

voditelj dramske radionice

DAVOR KOVAČ PRAKTIKUMZavršava Umjetničku akademiju u Osijeku, odsjek glume i lutkarstva, 2008. godine. Za vrijeme studija igra u HNK-u Osijek i na Osječkom ljetu kulture u predstavama: Cyrano de Bergerac i Grižula, r. Z. Sviben i Zastave, barjaci, stjegovi, r. G. Paro.

Od 2009. postaje stalni član ansambla Kazališta lutaka Zadar. Igra u predstavama: Robinzon Crusoe, Poštarska bajka, Postolar i vrag, Tri praščića, Vrtuljak tajni i Grinch. Jedan je od osnivača i ravnatelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar u Zagrebu i član internacionalne grupe Kružok o glumačkoj igri pri Studiju za istraživanje umjetnosti pod vodstvom T. Janežiča u Sloveniji. Igra u predstavama HK-a Pečuh, Glej Gledališća Ljubljana i Tvornice Lutaka Zagreb.

Od 2011.-2013. igra u dugometražnom igranom filmu Korak po korak, u režiji B. Čakić-Veselič i animator je lutaka u televizijskom serijalu za djecu Tajni dnevnik Patke Matilde na HRT-u. Igra i režira dvije lutkarske predstave u Pierre Vally Teatru Medo protiv gospodina Ne Može i gospodina To Nije U Redu i Rodino pismo Žapcu. Igra u predstavama: Žeđ, r. V. Velev, te umjetničkoj suradnji Liberdance i VIA Sofije Grando, r. S. Kovač, Pierre Vally Teatar.

Od 2014.-2015. godine radi kao asistent redatelja na predstavi Pobuna Lutaka u režiji: G. Smoljanovića u Kazalištu lutaka Zadar. Igra u predstavama Galicija, r. I. Srnec, koprodukcija: Točka na I, CKT, ADU Zagreb i FF Zagreb, Evropa Danas: Glasovi, pojave, lica, osobe, r. Z. Sviben u produkciji 3. Festivala Miroslava Krleže, Slagalica, r. G. Smoljanović, koprodukcija Teatar To Go i MSU Zagreb i Dedal 2.0 autora/redatelja B. Kadina u Teatru ITD.

Od 2012. voditelj je dramskih grupa i radionica u umjetničkoj organizaciji Točka na I, KNAP-u, Udruzi Praktikum i u sklopu projekta Ruksak (pun) kulture pri Ministarstvu kulture.

Iva Srnec

voditeljica dramske radionice

IVA SRNEC PRAKTIKUMDiplomirala je 2013. godine na magistarskom studiju kazališne režije i radiofonije autorskom predstavom Ulice u jesenje jutro pod mentorstvom profesora Branka Brezovca, a u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i Akademije dramske umjetnosti te pismenim radom Poezija i kazalište. Članica je HDDU-a te 2010. godine sudjeluje u osnivanju umjetničke organizacije Točka na i. Prva profesionalna predstava koju postavlja bila je monodrama Igora Hamera Samo jučerašnja vijest u produkciji Teatra Exit 2009. godine.

Među ostale značajnije projekte ubraja Na tavanu tete Agate, autorsku predstavu Damjana Simića, Matee Elezović i Ive Srnec u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i uz suradnju Točke na i, Hocus Pocus – priču iz Freakwoodske šume, rock operu za djecu i mlade u koprodukciji HNK Varaždin i Točke na i, skladatelja Igora Tatarevića prema librettu Ivice Krajača (2011.), Slike Marijine, monodramu Lydije Scheuermann Hodak u produkciji udruge Moj Film i Točke na i (2012.), Igru ljubavi i slučaja (P. Marivaux) u produkciji Gradskog kazališta Jastrebarsko 2013., te Galiciju (M. Krleža) u produkciji Akademije dramske umjetnosti, Točke na i, Centra za kulturu Trešnjevka i Filozofskog fakulteta u Zagrebu (2014).

Ostvarila je dvije suradnje sa zagrebačkom Filharmonijom i Hrvatskom glazbenom mladeži – simfonijski koncert R. Korsakov: Šeherezada (2011.), te simfonijski koncert Wagner i Verdi online (2013.)

Radila je kao asistent režije na Zagrebačkom histrionskom ljetu na Opatovini, kao dramski pedagog u Zagrebačkom kazalištu mladih pet godina, a trenutno radi kao dramski pedagog u Udruzi Praktikum, Gradskom kazalištu Trešnja, Gradskom kazalištu Jastrebarsko i u svom nezavisnom kazalištu Točka na i.

Jure Radnić

voditelj dramske radionice

JURE RADNIĆ PRAKTIKUMDiplomirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 2013. godine u klasi profesorice Ivice Boban. Za vrijeme i nakon studija pohađao je brojne radionice i majstorske škole u zemlji i inozemstvu od kojih su važnije radionica Jana Fabrea, Nigela Charnocka, Karen Christopher te međunarodni masterclass L’École des Maîtres 2014. godine pod vodstvom talijanskog redateljskog dvojca Ricci & Forte.

Za vrijeme školovanja na akademiji započinje profesionalni rad u kazalištu na filmu i televiziji. Surađivao je s velikim broje kazališnih umjetnika na poput Saše Božića, Tomaža Pandura, Ivice Boban, Isabelle Schad, Paola Tišljarića, Renea Medvešeka i drugih. Od 2015. Stalni je član glumačkog ansambla Kazališta Trešnja, a od 2014. radi kao asistent volonter a kasnije i kao vanjski suradnik na katedri scenskog pokreta Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu s profesoricom Blaženkom Kovač Carić.

Maja Milinković

voditeljica dramske radionice

MAJA MILINKOVIĆ PRAKTIKUMUčiteljski fakultet upisuje 1999. godine, smjer preddiplomski sveučilišni studij rani i predškolski odgoj i obrazovanje koji završava 2002.

Od 2007.-2009. godine prolazi edukaciju u Studiju Kubus pod vodstvom dramske pedagoginje Ivane Marijančić koja obuhvaća dramske igre i vježbe i tehnike Kazališta Potlačenih po metodi Augusta Boala.

Tijekom desetogodišnjeg radnog iskustva provodi brojne projekte i predstave u radu sa djecom koji spajaju glazbu, pokret i dramski govor.

Dugi niz godina radi kao dramski pedagog u dječjem vrtiću.

Lidija Kraljić

voditeljica dramske radionice

Lidija Kraljić, voditeljica dramskih radionica, Praktikum Zagreb

Rođena je 1990. u Zagrebu. Preddiplomski i diplomski studij glume i lutkarstva završila je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, čime je stekla zvanje akademske glumice. Članica je Hrvatskog društva dramskih umjetnika te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Nakon studija bila je vanjska članica ansambla Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku, a zatim je kao samostalna umjetnica surađivala s brojnim umjetničkim organizacijama i institucijama u kulturi (HNK Osijek, Scena Gorica, Mala scena, Kazalište Točka na i, Gradsko kazalište Sisak, Dječje kazalište Dubrava) i brojnim značajnim redateljima poput Nikole Zavišića, Krune Tarle, Ludmile Fedorove, Tamare Kučinović, Morane Dolenc, Ivana Kristijana Majića te Ivane Peroš.

Za svoj je glumački rad osvojila nekoliko nagrada u Hrvatskoj i inozemstvu, a za ulogu Irine Sergejevne Prozorov u predstavi Tri sestre (HNK Osijek, r. Nikola Zavišić) nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji najbolje ženske uloge.

Kraljić radi kao pedagoginja na edukativnim programima za djecu i odrasle (Frooom i Samo nebo nam je granica Bacača sjenki, Osnove klaunske igre kao dio umjetničke koprodukcije Stopping Rockets zagrebačkog Tigar teatra i tokijske ma.company u Tokiju, Japan te ID that we need indeed Umjetničke organizacije LOFT), a od 2018. je članica Crvenih nosova, klaundoktora.

Ante Krstulović

voditelj dramske radionice

Ante Krstulović, voditelj dramskih radionica, Praktikum Zagreb

Ante Krstulović glumac je u Gradskom kazalištu Žar ptica u Zagrebu.

Kao vanjski suradnik radio je u HNK Split. Igrao je u predstavama (Prije Sna, Zločin i kazna, Postojani Kositreni vojnik), snimao reklame i serije (Kud puklo da puklo, Loza, Hitna 93, Mamutica).

Ante je volontirao u dječjim sirotištima u Tanzaniji i jedini je aktualni Antuntun u svijetu! (igrao je Antuntuna u Rusiji i Turskoj za napuštenu djecu). Od avanturističkih pothvata posebno ističe kako se popeo na Kilimandžaro i kako je hodao Camino de Santiago 1000 kilometara u 32 dana!

Izbornik