Dramske radionice za djecu, mlade i odrasle

Želiš li pokušati biti redatelj, scenarist ili glumac?
Imati priliku posjetiti pravi filmski set i upoznati ekipu koju znaš samo s ekrana?
Slušati predavanja i gostovanja pravih stručnjaka iz područja kazališta i filma?
I na kraju biti spreman pojaviti se na castingu za djecu i mlade?
Ili… se samo zabavljati kroz dramsko i filmsko stvaralaštvo?
  Pridruži nam se!

ORGANIZACIJA RADA

Za koga djecu i mlade, grupe 5 do 7 godina, 7 do 9 godina, 9 do 11 godina, 12 do 15 godina, 13 do 18 godina; odrasle (1 grupa)
Trajanje od rujna do lipnja (završna produkcija u Muzeju suvremene umjetnosti)
Kada jednom tjedno u trajanju od 60, 90, ili 120 minuta
Gdje Drniška 20, Srednjaci, i Gajeva 2, Centar, Zagreb
Cijena 230 kn, 280 kn ili 300 kn (mjesečno)

Naši voditelji vrhunski su dramski pedagozi s iskustvom rada u vodećim dječjim i kazalištima mladih, teatrima, glumci i filmski voditelji s dugogodišnjim iskustvom u području filma i glumačkim školama.

Radionice se ne održavaju tijekom školskih praznika.

Raspored radionica  

 Ministarstvo znanosti i obrazovanja verificiralo je dramski program Udruge Praktikum.

DRAMSKE RADIONICE – od predškolske do odrasle dobi

Dramske igre se dugo koriste u obrazovanju mladih pri čemu su se pokazale vrlo učinkovitima. Daju mogućnost mladima da se otvore i komuniciraju na drugačijoj razini i lakše usvajaju pojmove i tipove ponašanja koji im inače predstavljaju problem. One su izvrsne za razvijanje inteligencije, pamćenja i govornih sposobnosti, a potiču i povezanost mladih unutar grupe. Budući da je za sve korištene tehnike neophodan grupni rad, dramske igre služe i za jačanje grupne dinamike i suradnje. Omogućuju bolje opuštanje i upoznavanje drugih ljudi te postupno dovode do osjećaja sigurnosti i međusobnog poštovanja unutar grupe što je iznimno važno za samopouzdanje i sigurnost. Kroz rad na razvoju likova, djeca i mladi razvijaju i samosvijest te jačaju toleranciju jer im ta metoda omogućuje razvijanje svijesti o životu i problemima drugih ljudi. Dramske igre su se pokazale korisnima u smanjivanju straha od javnog nastupa.

Što se radi na dramskim radionicama?

Kroz školsku godinu sa svakom se grupom rade osnovne kazališne vježbe. Počinje se s vježbama upoznavanja, prihvaćanja unutar grupe, te dramskim igrama. Slijedi razvijanje svijesti o tijelu i glasu, upoznavanje s likovima, kreiranje improvizacija te, naposljetku, razrada i produkcija završne predstave.

Metode i ciljevi rada dramskih radionica:

  • Edukacija polaznika o pojmu dječjih i kazališta mladih te primjena kazališnih metoda u svakodnevnom životu
  • Upoznavanje s dramskim metodama (osvješćivanje tijela, rad na glasu i pokretu, rad na dramskim situacijama i karakterima te kreiranje improvizacija, Forum teatar, rad na scenama iz dramskih tekstova)
  • Razvijanje svijesti o ljudima i životu oko sebe te pojačavanje tolerancije i osjećaja pripadnosti kod djece i mladih
  • Razvijanje svijesti o važnosti kazališta i upoznavanje s amaterskim kazalištima
  • Edukacija o primjenama kazališnih metoda u poticanju kreativnosti čime se otvaraju putovi za kreativno razmišljanje i u ostalim djelatnostima te u svakodnevnom životu
  • Jačanje verbalnih i motoričkih sposobnosti

Po završetku programa dramskih i filmskih radionica stvaramo evidenciju naših polaznika koji će uz našu preporuku biti spremni i obučeni pojaviti se na bilo kojem castingu za djecu i mlade! Naši polaznici ostvarili su brojne uloge u reklamama, serijama i filmovima!

Za one koji razmišljaju o upisu na Akademiju dramskih umjetnosti, organiziramo i pod stručnim vodstvom provodimo pripreme za prijemni ispit. Pojedinosti pogledajte ovdje. 

Možemo se pohvaliti kako su naši polaznici dramskih radionica i priprema za upis na Akademiju dramskih umjetnosti Fran Hercog, Klara Modrić i Aleksandar Filo uspješno upisali Akademiju dramskih umjetnosti u Osijeku i Rijeci, a Jan Leko Studij glume na međunarodnom sveučilištu Libertas. Sretni i ponosni!

Voditelji radionica

Davor Kovač

voditelj dramske radionice

DAVOR KOVAČ PRAKTIKUMZavršava Umjetničku akademiju u Osijeku, odsjek glume i lutkarstva, 2008. godine. Za vrijeme studija igra u HNK-u Osijek i na Osječkom ljetu kulture u predstavama: Cyrano de Bergerac i Grižula, r. Z. Sviben i Zastave, barjaci, stjegovi, r. G. Paro.

Od 2009. postaje stalni član ansambla Kazališta lutaka Zadar. Igra u predstavama: Robinzon Crusoe, Poštarska bajka, Postolar i vrag, Tri praščića, Vrtuljak tajni i Grinch. Jedan je od osnivača i ravnatelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar u Zagrebu i član internacionalne grupe Kružok o glumačkoj igri pri Studiju za istraživanje umjetnosti pod vodstvom T. Janežiča u Sloveniji. Igra u predstavama HK-a Pečuh, Glej Gledališća Ljubljana i Tvornice Lutaka Zagreb.

Od 2011.-2013. igra u dugometražnom igranom filmu Korak po korak, u režiji B. Čakić-Veselič i animator je lutaka u televizijskom serijalu za djecu Tajni dnevnik Patke Matilde na HRT-u. Igra i režira dvije lutkarske predstave u Pierre Vally Teatru Medo protiv gospodina Ne Može i gospodina To Nije U Redu i Rodino pismo Žapcu. Igra u predstavama: Žeđ, r. V. Velev, te umjetničkoj suradnji Liberdance i VIA Sofije Grando, r. S. Kovač, Pierre Vally Teatar.

Od 2014.-2015. godine radi kao asistent redatelja na predstavi Pobuna Lutaka u režiji: G. Smoljanovića u Kazalištu lutaka Zadar. Igra u predstavama Galicija, r. I. Srnec, koprodukcija: Točka na I, CKT, ADU Zagreb i FF Zagreb, Evropa Danas: Glasovi, pojave, lica, osobe, r. Z. Sviben u produkciji 3. Festivala Miroslava Krleže, Slagalica, r. G. Smoljanović, koprodukcija Teatar To Go i MSU Zagreb i Dedal 2.0 autora/redatelja B. Kadina u Teatru ITD.

Od 2012. voditelj je dramskih grupa i radionica u umjetničkoj organizaciji Točka na I, KNAP-u, Udruzi Praktikum i u sklopu projekta Ruksak (pun) kulture pri Ministarstvu kulture.

Iva Srnec

voditeljica dramske radionice

IVA SRNEC PRAKTIKUMDiplomirala je 2013. godine na magistarskom studiju kazališne režije i radiofonije autorskom predstavom Ulice u jesenje jutro pod mentorstvom profesora Branka Brezovca, a u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i Akademije dramske umjetnosti te pismenim radom Poezija i kazalište. Članica je HDDU-a te 2010. godine sudjeluje u osnivanju umjetničke organizacije Točka na i. Prva profesionalna predstava koju postavlja bila je monodrama Igora Hamera Samo jučerašnja vijest u produkciji Teatra Exit 2009. godine.

Među ostale značajnije projekte ubraja Na tavanu tete Agate, autorsku predstavu Damjana Simića, Matee Elezović i Ive Srnec u produkciji Centra za kulturu Trešnjevka i uz suradnju Točke na i, Hocus Pocus – priču iz Freakwoodske šume, rock operu za djecu i mlade u koprodukciji HNK Varaždin i Točke na i, skladatelja Igora Tatarevića prema librettu Ivice Krajača (2011.), Slike Marijine, monodramu Lydije Scheuermann Hodak u produkciji udruge Moj Film i Točke na i (2012.), Igru ljubavi i slučaja (P. Marivaux) u produkciji Gradskog kazališta Jastrebarsko 2013., te Galiciju (M. Krleža) u produkciji Akademije dramske umjetnosti, Točke na i, Centra za kulturu Trešnjevka i Filozofskog fakulteta u Zagrebu (2014).

Ostvarila je dvije suradnje sa zagrebačkom Filharmonijom i Hrvatskom glazbenom mladeži – simfonijski koncert R. Korsakov: Šeherezada (2011.), te simfonijski koncert Wagner i Verdi online (2013.)

Radila je kao asistent režije na Zagrebačkom histrionskom ljetu na Opatovini, kao dramski pedagog u Zagrebačkom kazalištu mladih pet godina, a trenutno radi kao dramski pedagog u Udruzi Praktikum, Gradskom kazalištu Trešnja, Gradskom kazalištu Jastrebarsko i u svom nezavisnom kazalištu Točka na i.

Jure Radnić

voditelj dramske radionice

JURE RADNIĆ PRAKTIKUMDiplomirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 2013. godine u klasi profesorice Ivice Boban. Za vrijeme i nakon studija pohađao je brojne radionice i majstorske škole u zemlji i inozemstvu od kojih su važnije radionica Jana Fabrea, Nigela Charnocka, Karen Christopher te međunarodni masterclass L’École des Maîtres 2014. godine pod vodstvom talijanskog redateljskog dvojca Ricci & Forte.

Za vrijeme školovanja na akademiji započinje profesionalni rad u kazalištu na filmu i televiziji. Surađivao je s velikim broje kazališnih umjetnika na poput Saše Božića, Tomaža Pandura, Ivice Boban, Isabelle Schad, Paola Tišljarića, Renea Medvešeka i drugih. Od 2015. Stalni je član glumačkog ansambla Kazališta Trešnja, a od 2014. radi kao asistent volonter a kasnije i kao vanjski suradnik na katedri scenskog pokreta Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu s profesoricom Blaženkom Kovač Carić.

Maja Milinković

voditeljica dramske radionice

MAJA MILINKOVIĆ PRAKTIKUMUčiteljski fakultet upisuje 1999. godine, smjer preddiplomski sveučilišni studij rani i predškolski odgoj i obrazovanje koji završava 2002.

Od 2007.-2009. godine prolazi edukaciju u Studiju Kubus pod vodstvom dramske pedagoginje Ivane Marijančić koja obuhvaća dramske igre i vježbe i tehnike Kazališta Potlačenih po metodi Augusta Boala.

Tijekom desetogodišnjeg radnog iskustva provodi brojne projekte i predstave u radu sa djecom koji spajaju glazbu, pokret i dramski govor.

Dugi niz godina radi kao dramski pedagog u dječjem vrtiću.

Lidija Kraljić

voditeljica dramske radionice

Lidija Kraljić, voditeljica dramskih radionica, Praktikum Zagreb

Rođena je 1990. u Zagrebu. Preddiplomski i diplomski studij glume i lutkarstva završila je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, čime je stekla zvanje akademske glumice. Članica je Hrvatskog društva dramskih umjetnika te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Nakon studija bila je vanjska članica ansambla Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku, a zatim je kao samostalna umjetnica surađivala s brojnim umjetničkim organizacijama i institucijama u kulturi (HNK Osijek, Scena Gorica, Mala scena, Kazalište Točka na i, Gradsko kazalište Sisak, Dječje kazalište Dubrava) i brojnim značajnim redateljima poput Nikole Zavišića, Krune Tarle, Ludmile Fedorove, Tamare Kučinović, Morane Dolenc, Ivana Kristijana Majića te Ivane Peroš.

Za svoj je glumački rad osvojila nekoliko nagrada u Hrvatskoj i inozemstvu, a za ulogu Irine Sergejevne Prozorov u predstavi Tri sestre (HNK Osijek, r. Nikola Zavišić) nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji najbolje ženske uloge.

Kraljić radi kao pedagoginja na edukativnim programima za djecu i odrasle (Frooom i Samo nebo nam je granica Bacača sjenki, Osnove klaunske igre kao dio umjetničke koprodukcije Stopping Rockets zagrebačkog Tigar teatra i tokijske ma.company u Tokiju, Japan te ID that we need indeed Umjetničke organizacije LOFT), a od 2018. je članica Crvenih nosova, klaundoktora.

Ante Krstulović

voditelj dramske radionice

Ante Krstulović, voditelj dramskih radionica, Praktikum Zagreb

Ante Krstulović glumac je u Gradskom kazalištu Žar ptica u Zagrebu.

Kao vanjski suradnik radio je u HNK Split. Igrao je u predstavama (Prije Sna, Zločin i kazna, Postojani Kositreni vojnik), snimao reklame i serije (Kud puklo da puklo, Loza, Hitna 93, Mamutica).

Ante je volontirao u dječjim sirotištima u Tanzaniji i jedini je aktualni Antuntun u svijetu! (igrao je Antuntuna u Rusiji i Turskoj za napuštenu djecu). Od avanturističkih pothvata posebno ističe kako se popeo na Kilimandžaro i kako je hodao Camino de Santiago 1000 kilometara u 32 dana!

Romina Vitasović Lučić

voditeljica dramske radionice

Romina Vitasović Lučić, voditeljica dramskih radionica

Romina je dramski studio pri Istarskom narodnom kazalištu upisala 1995. godine, kada započinje njezino zanimanje za glumu. Prva scenska iskustva stekla je tijekom tri godine u Dramskom studiju INK i brojnim pohađanjima radionica na Međunarodnom kazališnom festivalu mladih (MKFM) u Puli.
Diplomirala je glumu 2003. godine na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, u klasi profesora Miralema Zubčevića. Igrala je u brojnim predstavama u Puli, Zagrebu i Sarajevu. Redateljica je predstave Teatra Naranča Vuk i sedam kozlića.
Televizijske uloge: Pod sretnom zvijezdom, Mamutica, Dolina sunca, Ne daj se, Nina, Ponos Ratkajevih, Zauvijek susjedi, Obični ljudi, Crna hronika
Filmske uloge: Libertango, Pink River, Šverceri hlapić
Disney uloge: Legenda o Tarzanu kao Terk
Ostale uloge: Spin Fighters (2020.)

Izbornik