Jako smo zadovoljni programom jer unatoč tome što je David i prirodno “sav u brojkama” ne vjerujem da bi bez mentalne aritmetike bio na ovoj razini. Sigurno smo vaši do kraja svih stupnjeva 😁.
Družimo se od jeseni i dalje!
Djeca Praktikum centra ponosno su osvojila više nagrada na 6. nacionalnom natjecanju u Aloha mentalnoj aritmetici, ukupno 8 osvojenih nagrada, od toga 3 nacionalna prvaka i prvakinja u svojim kategorijama, tri drugoplasirana mjesta i dva trećeplasirana mjesta.
Čestitamo na osvojenim nagradama: Petru Đereku, Jakovu Mrakužiću i Luciji Radišić na 1. mjestu nacionalnih prvaka u svojim kategorijama, Franu Pušiću, Niki Soboti i Eleni Vasilić na 2. osvojenom mjestu te Ireni Derenčin i Davidu Bijondi Palikući na 3. osvojenom mjestu.
Bravo, bravo!
Uz nagrade koje su osvojila djeca priznanja idu i njihovim trenericama, čestitamo Kseniji Talan Matun, Tei Mijoković, Petri Gregurić i Ljiljani Kolenković na vodstvu i prenošenju znanja.
Za koga | djecu od 4 do 13 godina |
Trajanje | od listopada do lipnja |
Kada | jednom tjedno u trajanju od 120 minuta |
Gdje | Drniška 20 – Srednjaci, Selska 90b – Trešnjevka (NOVA LOKACIJA), i Gajeva 2 – Centar, Zagreb |
Program se održava jednom tjedno po 2 sata. Jedna razina traje 14 tjedana, tj. 28 radnih sati. Nakon što se obradi gradivo jedne razine, slijedi ponavljanje i završni ispit te dodjela diploma za položenu razinu. Tijekom jedne školske godine moguće je završiti dvije razine ALOHA programa. Ukupno je 8 razina za KIDS školske grupe.
Upisni rokovi su tijekom rujna i veljače za početne grupe. Predbilježbe primamo tijekom cijele godine.
ALOHA djeci pomaže da ostvare svoj pravi potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Glavni alat nam je drevna naprava koju ljudi koriste već tisućama godina, a zovemo ju abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. Tip abakusa koji se koristi u programu je japanski ili soroban abakus. No, u programu je abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg dolazimo do našeg glavnog cilja – treninga za mozak.
Program ALOHA postoji od 1993. godine, a korijeni programa su u Maleziji, a od 2009. se program po prvi puta pojavio u Europi, točnije u Španjolskoj. Pristup poduci i edukativni materijal prilagođeni su za europsko školstvo i europske norme. Budući da su prepoznale velik potencijal ALOHA mentalne aritmetike, programu su se pridružile i mnoge druge zemlje poput Irske, Njemačke, Portugala i Hrvatske. ALOHA mentalna aritmetika krenula je kao ideja da se djeci pruži nešto više i nešto drugačije. Tijekom više od 20 godina optimizacije i konstantnog rada na programu, kvalitetu programa prepoznavalo je sve više i više ljudi diljem svijeta. Danas ALOHA broji tisuće centara diljem svijeta, kroz koje su već prošli milijuni polaznika i vodeći je program mentalne aritmetike više od 25 godina.
U Hrvatskoj je Ministarstvo znanosti i obrazovanja izdalo je svoje pozitivno stručno mišljenje za program ALOHA mentalna aritmetika s abakusom! Tako navode da osim koncentracije, povećava se i kapacitet memorije te sposobnost bržeg procesuiranja većeg broja informacija, što bi moglo doprinijeti povećanju razina postignuća učenika u nastavnome procesu.
Ideja iza ALOHA Mentalne aritmetike dolazi kao rezultat brojnih istraživanja iz područja psihologije i poduke. Da bi u potpunosti razumjeli srž programa, prvo moramo u obzir uzeti nekoliko činjenica u vezi mozga.
U periodu od četvrte do sedamnaeste godine se u našem mozgu događa najveći dio sinaptogeneze. Sinaptogeneza je proces stvaranja novih neuronskih veza i građenja neuronske mreže. Naš mozak je podijeljen na dvije polutke ili hemisfere – lijevu (analitičku) i desnu (kreativnu). Ljudi kod računanja inače koriste samo lijevu polutku mozga, dok je desna zapostavljena. Kod kreativnih aktivnosti je naglasak na desnoj polutci mozga, a lijeva je opet zapostavljena. Kako bismo potaknuli suradnju obje polutke i omogućili djeci da izgrade jaču neuronsku mrežu i maksimalno iskoristili proces sinaptogeneze, došli smo do rješenja u obliku mentalne aritmetike.
Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa. Na taj način oni operaciju simultano izvode u obje hemisfere i rezultat prebacuju iz jedne u drugu, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke. U lijevoj polutci se odvija računski dio, a desna polutka je zadužena za vizualizaciju abakusa i pamćenje položaja pojedinih kuglica. Dok pokušavamo stvoriti sliku abakusa u glavi i istovremeno pratiti o kojoj se vrijednosti radi te izvoditi računske operacije, mi zapravo treniramo svoj mozak i činimo ga jačim.
Kako bi konstantno napredovali, svaka cjelina donosi neko novo znanje koje je samo nadogradnja onom prijašnjem. Na taj način djeca cijelo vrijeme vježbaju sve što su naučili tijekom cijelog programa i to znanje konstantno nadograđuju, a zadaci se usložnjavaju.
Program se grana na dvije cjeline, ovisno o dobi djece: Tiny Tots za predškolski uzrast od navršene četiri godine i Kids za školski uzrast.
Bitno je napomenuti i da su glavne razlike između pojedinih grana programa u pristupu nastavi prilagođenom dobi.
Cijena jednog stupnja je 2.480 kn (329.15 EUR). Moguće je platiti na 4 rate po 620 kn (82.29 EUR), s time da je zadnju ratu potrebno platiti prije završnog ispita.
Materijali za nastavu po stupnju 210 kn (27.87 EUR)
Abakus 210 kn (27.87 EUR)
Jednokratno plaćanje 5 % popusta na školarinu.
Dvoje djece, plaćanje na rate: 10 % popusta na drugo dijete, materijali za nastavu besplatni za sve.
Jednokratno plaćanje za dvoje djece: 5 % popusta za svaku školarinu, 10 % popusta za drugo dijete i materijali za nastavu besplatni za sve.
Troje djece, plaćanje na rate: 10 % popusta za drugo dijete, 20 % popusta za treće dijete i materijali za nastavu besplatni za sve.
Jednokratno plaćanje za troje djece: 5 % popusta za svaku školarinu, 10 % popusta za drugo dijete i materijali za nastavu besplatni za sve.
ALOHA ne pomaže samo u računanju, već omogućava da iskoristimo veći dio svog mozga u svakom aspektu života! Kako djeci samo računanje ne bi dosadilo, za njih smo osmislili edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina. Zapravo se uz glavnu korist programa, građenje jače neuronske mreže, istovremeno radi i na jačanju mnogih drugih sposobnosti koje nam pomažu i koriste u svakodnevnici. Na taj način djeci nikada nije dosadno, a svaki tjedan odrade svoj mentalni trening kroz igru te razvijaju dodatne sposobnosti.
Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstantno radi na ovim vještinama:
Pažnja i koncentracija
Djeci omogućava da se usredotoče na trenutni zadatak, umjesto da im misli lutaju.
Kreativnost
Pomaže u svakom aspektu pronalaženja novih rješenja za bilokakve probleme i daje mozgu mogućnost da smisli nešto novo i drugačije.
Imaginacija i vizualizacija
Vještine koje djeci pomažu kod pamćenja i razmišljanja.
Prostorna orijentacija
Daje djeci mogućnost da se bolje snalaze u prostoru, te percipiraju i pamte što više detalja iz nekog okruženja.
Sposobnost slušanja
Omogućava bolji fokus na izgovorene riječi i pamćenje veće količine informacija u kratkom periodu.
Analitičke vještine
Služe kao „procesor“ za primljene informacije – koriste nam da bi što bolje interpretirali sve informacije koje nam mozak skuplja.
Fotografsko pamćenje
Način da slika pojedinog predmeta ili teksta bude što detaljnija i da ostane u mozgu što dulje.
Sposobnost opažanja
Pomoću ove sposobnosti zapravo uočavamo pojedine stvari i započinjemo proces sakupljanja i razumijevanja informacija.
Mindfulness je znanstveno potvrđena metoda mentalnog treninga, odnosno vježbanja svjesne pažnje. Kao što su zdrav način života, hrana i kretanje važni za zdravlje našeg tijela, učenje je važno za razvijanje i povećavanje inteligencije koju obično zovemo IQ, tako je mindfulness briga za naš um, emocije i osjećaje – emocionalna inteligencija ili EQ, vrsta mentalnog treninga.
Koncept i praksa mindfulnessa počiva na više od 30 godina znanstvenih istraživanja i provođenja na najznačajnijim svjetskim sveučilištima, kao što su Harvard, MIT, Stanford, Yale, Oxford i Cambridge. Na tisuće studija pokazale su da mindfulness smanjuje stres, povećava općeniti osjećaj sreće, fokus, koncentraciju i akademski uspjeh.
ALOHA Hrvatska u kurikulum mentalne aritmetike uvodi mindfulness kao logičnu nadopunu programa razvoja kognitivnih i mentalnih sposobnosti djece. Provodit će ga ALOHA treneri u okviru redovne nastave kroz kraće aktivnosti usmjeravanja svjesne pažnje, vježbe disanja i vizualizacije, te upravljanja mislima i emocijama.
U današnje vrijeme preopterećenosti djece školskim obvezama, prevelike izloženosti digitalnoj tehnologiji i stresu, dječji um često je u stanju rastresenosti ili tzv. mindlessness.
Mindfulness ih uči kako da usmjere pažnju na sadašnjost, na svoje misli, promatraju svoje disanje i fizičke senzacije u tijelu. Čini se jednostavno, no zahtijeva puno vježbanja. Znanstvena su istraživanja pokazala da mindfulness vježbe pomažu smanjenju stresa (na primjer, pred test ili ispitivanje u školi), jačaju samodisciplinu, ustrajnost i fokus. Povećavanjem svoje emocionalne inteligencije, djeca su spremnija na izazove koje donosi morerno doba.
Istraživanja su potvrdila da vježbanje mindfulnessa
• povećava sposobnost fokusiranja i koncentracije
• ubrzava proces učenja jer povećava kapacitet radne memorije
• potiče razvoj mozga u područjima koja su presudna za intelektualni i emocionalni život djece
• doprinosi općem mentalnom zdravlju djece jer povećava optimizam i smanjuje stres
• povećava kreativnost djece, ali i njihovu ustrajnost i samodisciplinu
Uz regularno polaganje programa, djeci će se pružiti i prilika da sudjeluju u ALOHA nacionalnom natjecanju. Natjecanja su odlična prilika za razvijanje samopouzdanja i osjećaja napretka kod djece. Iako se na natjecanjima mjeri brzina i točnost rješavanja, glavni je cilj natjecanja da polaznici daju sve od sebe, ulože svoj maksimum, kako bi ostvarili što bolje rezultate.
Važnost natjecanja nije samo u postignutim rezultatima, već u količini upornosti, uloženom trudu i razumijevanja različitosti kod djece.
Jako smo zadovoljni programom jer unatoč tome što je David i prirodno “sav u brojkama” ne vjerujem da bi bez mentalne aritmetike bio na ovoj razini. Sigurno smo vaši do kraja svih stupnjeva 😁.
Družimo se od jeseni i dalje!
Apsolutna pohvala Praktikumu i Alohi!
Vaša stalna briga za djecu, nevjerojatno pozitivna atmosfera, lijepo uređen prostor, a i mnoštvo programa za svačiji interes me oduševljava! To kako su djeca iz svih programa na kraju mogla pogledati izložbu – i meni, a bome i Franu, je bilo sjajno! Kao da ste povezali više programa i djeci dali priliku da budu dio malo veće cjeline, a ne samo vlastite grupe. Ja vas na sva usta hvalim tu u našem parku! 😊
Što se tiče samog programa, već sam rekla da sam imala male dvojbe kad smo krenuli jer Fran još nije imao punih 5 godina, ali sve su dvojbe vrlo brzo nestale. Fran je bio oduševljen i s trenericom Dorom i kasnije Ksenijom. Jako mi je drago čuti da je pristojan i da se lijepo slaže s djecom i odraslima.
I svakako čekamo jesen i nastavak “male škole ” kako on kaže. A do tada vam svima želimo ugodan ostatak ljeta i dobar odmor.
Iznimno smo zadovoljni drugim stupnjem Alohe. Hrvoju je postalo jako zanimljivo i jedva je čekao učenje čim većih brojeva. Prvi stupanj mu se katkad činio poput naporne obaveze, dok se na drugom skroz opustio i radosno je išao na sate. Čak se i u rješavanju zadaće primijetio određeni automatizam, pa mu nije predstavljala toliki napor kao prije, štoviše s veseljem ju je odrađivao. Pohvalili bi i voditeljicu Kseniju, koja ga je očito uspjela potaknuti i učiniti mu odlaske na sate zabavnim iskustvom. Svakako bi pohvalili i cjelokupnu organizaciju kao i trud koji ulažete kako bi pronašli najbolje rješenje za sve, u slučaju iznenadnih situacija.
Vjerujem da ćemo nastaviti sa programom i na jesen.
Želim Vam ugodno i odmorno ljeto!
Isto kao i prošlih godina naše iskustvo s Vašim programom i trenerima je itekako pozitivno. Istaknula bih da nam je Jona radosno išao u grupu, povezao se s dečkima, ali i rekao je da je cijela grupa ugodna za boravak.
Zadovoljni smo Vašim Aloha programom, sve nam se jako sviđa jer je Matea jako zadovoljna!
Na jesen vam šaljemo i našu drugu djevojčicu! 😊
Dakle, nastavljamo s Alohom jer mislimo da je odlična za ovakvu vrstu intelektualnog razvoja i logičkog razmišljanja na više razina.
Jako smo zadovoljni ALOHA programom, najviše, jer je Ema s njim zadovoljna! Zaista od prvog dana uživa u svakom satu i doma često traži da računamo. Definitivno bi preporučili ovaj program svakome te nastavljamo i dalje.
Finn je s velikim veseljem odlazio na svaki sat ALOHE.
Drago mi je da se tako lijepo uklopio i stvorio nova prijateljstva. Što se tiče sadržaja, na početku je imao par nedoumica, no čim smo to kod kuće malo provježbali, dobio je volju i dalje je sve išlo odlično.
Puno Vam hvala na svemu, mi bi rado da Finn nastavi na jesen.
Puno hvala na čestitkama za osvojene rezultate naših blizanaca Vite i Nike na državnom prvenstvu Alohe.
Mi čestitamo centru Praktikum na ostvarenim zavidnim rezultatima timskog rada trenerica i polaznika.
Hvala na uspostavljanju uspješnog programa u našem susjedstvu!
Jako smo zadovoljni što su se naša djeca uključila u program Aloha mentalna aritmetika u centru Praktikum.
Uz stručno vodstvo, igru, i što je najvažnije, pedagoški pristup, omogućili ste našim blizancima lakše shvaćanje apstraktnih pojmova ne samo brojeva i matematike već i kompetitivnosti, samopouzdanja i činjenice da se trud isplati.
Posebne pohvale trenerici Kseniji Talan koja je zadržala pozitivan stav i tijekom težih online radionica.
Napredak je prvenstveno vidljiv u brzini i točnosti, te samopouzdanju i samodisciplini.
Jako nas veseli svaki pozitivan pomak u napretku naše djece, no nama kao roditeljima je najveća nagrada ugledati ozarenu djecu nakon svake radionice.
Vidimo se u sljedećoj razini!
Hvala vam na trudu i strpljenju u radu s Lovrom.
Vrlo smo zadovoljni radom Praktikum centra. Lovro je dobio puno pažnje i dodatnih zadataka na nastavi od svoje trenerice Dorotee koja ga je uspjela motivirati te je na svaki sat odlazio s veseljem. Natjecanje i tjedni kvizovi bili su mu dodatna motivacija za rad i učenje, a najveće zadovoljstvo je kad uspije nadmašiti sam sebe nekim sljedećim, boljim rezultatom. Samopouzdanje mu raste sa svakim novim uspjehom, kao i ponos nas roditelja.
Program ALOHA Mental Arithmetic zasniva se na vizualizaciji i konceptualizaciji. Djeca, dakle, uče kako vizualizirati probleme i zadatke u mozgu, što doprinosi boljem razumijevanju, poboljšanju memorije i stjecanju analitičkih sposobnosti. Sve ove vještine imaju direktni pozitivni učinak na njihov uspjeh u školi.
Program ALOHA Mental Arithmetic namijenjen je djeci bez obzira na njihove ocjene u školi i akademske sposobnosti. Zahvaljujući ALOHI, djeca će biti uspješnija u matematici, ali će također napredovati u svim ostalim predmetima, zahvaljujući razvoju desne moždane hemisfere (pamćenje, koncentracija, itd.)
Osim dva sata koja tjedno provedu na nastavi, polaznici trebaju vježbati kod kuće dnevno 5 do 10 minuta, kako bi ostvarili maksimalnu korist od ALOHA programa.
Program je namijenjen djeci od navršene 4 godine starosti (dakle, tijekom pete godine života), pa do najviše 13 godina. Različite studije pokazale su da je upravo to period u kojem se događa najintenzivniji razvoj mozga.
Otprilike u ovoj dobi većina djece zna i razumije brojeve od 0 do 9, te njihovo numeričko značenje.
Zato što su brojevi od 0 do 9 međunarodni i jednako zastupljeni u svim zemljama. K tome, brojevi su povezani sa svakodnevnim životom, pa je stoga jednostavno vježbati i razvijati mozak pomoću vizualizacije abakusa.
ALOHA Mental Arithmetic djeci pruža novi pristup aritmetičkim pojmovima koji se uče u školi, stoga je idealna nadopuna školskog programa. Program se ni u jednom pogledu ne kosi s predmetom matematike u školi, već uči polaznike kako uobičajene računske operacije rješavati na drugačiji način, a to je brže i učinkovitije. Polaznici svaku operaciju mogu rješiti na tradicionalan način ili pomoću ALOHA Mentalne aritmetike.
Naravno, jer sva djeca počinju program od razine 1, za koju nije potrebno nikakvo predznanje. Jedini preduvjet je da znaju brojeve od 0 do 9. Dok starija djeca imaju veću moć koncentracije, mlađa imaju veći kapacitet razumijevanja i učenja.
Kad se jednom završe sve razine (stupnjevi) programa, nisu potrebni nikakvi dodatni satovi niti ponavljanja, budući da je proces učenja tada završen.
Svaki tjedan je omogućena nadoknada u fiksnom terminu, a po potrebi i dodatni individualni rad s djetetom bez dodatnog plaćanja.