WEST END STAGE

“Vrhunac tjedna!
Danas mi, ekipa iz Hrvatske iz Praktikuma, nastupamo u Her Majesty Theatre na West Endu.
Idemo stopama velikih glumaca, jer je ovo kazalište u kojemu se izvodi Phantom of the Opera.

Riječi su polaznice Eme iz njezinog “Dnevnika iz Londona”! Naime, ovo su ljeto naši glumci iz Praktikuma sudjelovali na ljetnom kampu u GUILDHALL SCHOOL OF MUSIC AND DRAMA  u Londonu! Prenosimo vam dan po dan zbivanja s ovog uzbudljivog putovanja i veselimo se narednim avanturama!

DAN 1.,  nedjelja

Jedva sam dočekala dan polaska! Iskreno, cijelo vrijeme nam se vrijeme činilo kao da je to samo neki san, ali kada smo se našli u zračnoj luci, shvatili smo da je to to… ukrcali smo se u avion i poletjeli za London! Idemo u jednu od zaista najvećih avantura u životu, idemo nastupati na West End! Bili smo jako uzbuđeni i let nam je stvarno prošao u trenu. U zračnoj luci nas je čekao autobus koji nas je dovezao do Liberty Courta, našeg smještaja. Nas 5 cura iz Zagreba smo bile u jednom apartmanu s kuhinjom i 5 jednokrevetnih soba. Imali smo organiziranu večeru, a poslije je slijedilo svečano otvaranje drugog tjedna ljetne kazališne škole West End Stage! Tamo smo se upoznali s voditeljima i animatorima zaduženima za zabavne programe svake večeri te saznali što nas očekuje ovih tjedan dana.

DAN 2., ponedjeljak

Nastava je službeno počela! Svatko je razvrstan u grupu po svojoj dobnoj skupini te dosadašnjem kazališnom iskustvu. Svakoga dana, poslije doručka, išli smo u Guilldhal School of Music&Drama gdje smo imali uvod u radni dan. To su najčešće bile vokalne vježbe. Poslije toga smo sa svojim grupama odlazili na satove. Nastava na West End Stage-u je osmišljena tako da svakoga dana imamo satove glume (Drama Class), pjevanja (Singing) i plesa (Dance Class) koje vode profesionalci s iskustvom na West Endu. Tako nam je na primjer, profesorica pjevanja bila glumica i pjevačica Lara Martins koja glumi u „Phantom of the Opera“ na West Endu. Uz te redovne satove, svakoga dana smo imali i jedan „ Masterclass“ , odnosno poseban sat na kojemu smo učili još neke dodatne zanimljivosti iz svijeta kazališta i filma. Tako smo prvi dan imali „ Alladin Masterclass“ koji nam je vodio glumac koji glumi Alladina u istoimenoj predstavi. Tamo nas je naučio nekoliko plesnih koreografija iz predstave te nam je ispričao kako je to raditi na najfinanciranijoj predstavi na West Endu. Na satu glume smo čitali tekst koji ćemo izvoditi na pozornici zadnjega dana te počeli osmišljavati scene. Na satu plesa smo počeli raditi na koreografiji, a na satu pjevanja na pjesmama koje ćemo pjevati na predstavi. Tijekom dana smo imali i pauzu za ručak gdje smo mogli odabrati različite sendviče, sokove i grickalice. Poslije nastave smo se ponovno okupili u Guilldhal školi gdje su nam svakoga dana predstavili nekoga glumca s West Enda koji je održao Q&A te izveo neku pjesmu iz svoje predstave. Na kraju dana je bila organizirana večera pa večernje aktivnosti. Iako nismo imali puno slobodnog vremena, voditeljica Iva nas je malo izvela van da upoznamo kvart i kupimo u dućanu neke potrebne stvarčice.

DAN 3., utorak

Treći dan je bio sličan drugome. Na satovima smo nastavljali sa pripremama za predstavu i počeli smo se opuštati i upoznavati s drugim polaznicima West Enda. Nastava se naravno odvijala na engleskom pa je to ujedno bila i odlična prilika da usavršimo svoje poznavanje engleskoga. Današnji Masterclass je bio Beatboxing. Radili smo razne vokalne vježbe te na kraju osmislili svoju kratku beatboxing pjesmu. Iva nas je opet izvela malo u šetnju te smo otišli do obližnjeg Starbucksa.

DAN 4., srijeda

Četvrtog dana smo već znali sve tekstove, koreografije i pjesme te smo ih na satovima dodatno usavršavali. Masterclass je danas bio „School of Rock“! Naime, u ovih tjedan dana predviđen nam je odlazak na predstavu „School of Rock“ pa su se voditelji West End Stagea potrudili organizirati i takav Masterclass. Tamo nas je najpoznatiju koreografiju iz te predstave naučio glumac koji 8 puta tjedno izvodi tu predstavu, Cameron Sharp. To je bila jedna od meni najdražih koreografija koje smo naučili u cijelom tjednu. Također, danas je kao večernji program bio gledanje filma „ The Greatest Showman“.

DAN 5., četvrtak

Danas je dan kojemu smo se svi posebno veselili. Danas idemo na predstavu „School of Rock“, pa je nastava bila skraćena. Ali, danas je bio i prvi dan proba, gdje smo s drugim grupama počeli spajati predstavu u cjelinu jer svaka grupa radi jedan dio predstave. Mjuzikl „School of Rock“ nas je sve oduševio! Posebna nam je bila činjenica da smo i mi nekako bili dio te predstave, jer smo dan prije naučili te koreografije. Poslije predstave nas je Iva odvela do rijeke Temze te smo putem vidjeli katedralu St Paul, Shakespeareovo kazalište Globe te poznate crvene londonske govornice.

DAN 6., petak

Mislim da bi sada mogla ispričati kako su izgledali pojedini satovi tijekom ovih nekoliko dana. Satovi glume su uvijek počinjali razgibavanjem i različitim dramskim vježbama. Nakon toga smo radili na predstavi za završnu produkciju u nedjelju. Satovi pjevanja su započinjali vokalnim zagrijavanjem pa smo poslije počeli proučavati pjesme te ih pjevati. Na satu plesa smo se prvo zagrijavali pa vježbali koreografije te se ako nam je ostalo vremena, na kraju zabavljali smišljanje različitih plesnih pokreta. Svaki sat je trajao otprilike sati pol, ali nisam točno sigurna jer bi vrijeme uvijek proletilo. Danas, u petak, Masterclass nam je bio „Film & TV“ gdje smo vježbali reakcije te na kraju glumili pred kamerama koje su sliku prenosile na veliki TV na kojemu su ostali gledali scenu koja se izvodi. To je bila jedna od najzabavnijih radionica. Danas je također bio i zadnji dan nastave, što znači da je sve bilo posloženo i spremno za izvedbu.

DAN 6., subota

Subota je bila slobodan dan organiziran za shopping u Covent Gardenu. Ali, mi smo se ipak odlučili poći sa Ivom u jedan kvalitetni obilazak grada. Prošli smo cijeli centar, West End, Buckingamsku palaču, Trafalgar Square, London Eye, šetali kraj Temze, hranili vjeverice u parku St James, slikali se kraj govornica, kupovali suvenire… bilo je stvarno divno i evo želim još jednom zahvaliti Ivi što nas je povela. Iva, ako ovi čitaš, hvala ti od cijele ekipe! Subota je prošla u opuštenoj i veseloj atmosferi, baš kao i cijeli ovaj tjedan.

DAN 7., nedjelja

Danas je dan koji se najviše očekivao! Vrhunac tjedna! Danas mi, ekipa iz Hrvatske iz Praktikuma, nastupamo u Her Majesty Theatre na West Endu! Idemo stopama velikih glumaca, jer je ovo kazalište u kojemu se izvodi „Phantom of the Opera“. Hodamo tim prekrasnim kazalištem i svako malo nailazimo na prekrasne kostime iz Fantoma u operi… velike čipkaste haljine, ooogromne perike, jednostavno je sve tako predivno. Odradili smo generalnu probu te imali ručak. I onda je uslijedio taj trenutak. Mi ekipa iz Hrvatske upravo se spremamo debitirati na West Endu! Zastor se podiže, mi istupamo i počinje! Nastup započinjemo pjesmom „Million Dreams“ iz filma „ The Greatest Showman“. Onda počinje dramski dio gdje izvodimo priču o Maloj Sireni. Svaka grupa izvodi jedan dramski, pjevački i plesni samostalni dio te dvije zajedničke pjesme: „Million Dreams“ na početku te „This is Me“ (također iz „The Greatest Showman“ ) na kraju. Praćena gromoglasnim pljeskom zavjesa se spušta te završava i ovo divno iskustvo. Grlimo se i opraštamo sa svim divnim ljudima koje smo upoznali, od učenika do profesora. Navečer, hrvatska ekipa puna doživljaja stiže u hotel Premier Inn kod aerodroma Heathrow.

DAN 8., ponedjeljak

Dolazimo rano u zračnu luku te kupujem posljednje suvenire i ukrcavamo se u avion bogatiji za jedno divno iskustvo. Sljećemo u Zagreb te se pozdravljamo i već razmišljamo o povratku u London i sljedeće godine!

“Ovo je stvarno bilo divno iskustvo na kojemu smo jako puno naučili, ali se i zabavljali te jednostavno uživali! Sada s osmijehom gledam sve slike i videe od ovoga tjedna i stvarno mogu reći da je to bio jedan od najboljih tjedana u mom životu. Imam osjećaj da ne mogu dovoljno dobro riječima opisati ovo iskustvo… jednostavno odlično! Stvarno stvarno je bilo prelijepo i hvala svima koji su nam omogućili, pa slobodno mogu reći, ostvarenje sna! A tko zna što nas još čeka u budućnosti…”