Pripreme za školu za predškolce i prvašiće

IMG_1659

U školu s osmijehom na licu!

Polazak u školu predstavlja uzbudljiv period za cijelu obitelj. To je vrijeme velikih promjena kod djeteta poput promjene zubi i intenzivnog rasta, kada se u djetetu bude nove sposobnosti i potreba za učenjem.

Misao vodilja Priprema za školu je razvoj djetetova samopouzdanja, na način da dijete osvijesti svoje sposobnosti, da ne posustaje odmah prilikom pogrešaka i da ima hrabrosti biti kreativno.

Metodologija rada ovoga programa potiče radost prema učenju i usvajanju novih znanja kako bi dijete s veseljem očekivalo polazak u školu, jer školski uspjeh ne ovisi o tome koliko će znanja dijete sa sobom donijeti, već o tome koliko će željeti stjecati nova znanja. 

Program Priprema za školu provodi se pod stručnim vodstvom psihologa i pedagoga i namijenjen je djeci koja se pripremaju za polazak u školu kao i djeci koja su krenula u školu, a trebaju dodatni poticaj.

U novom okruženju, vaši mališani napravit će veliki korak u socijalizaciji! Upoznat će nove prijatelje i naučiti kako se snaći u novoj okolini te pritom usvojiti poštivanje grupnih pravila i rješavanja konflikata.  

Kroz razgovore u krugu razvijat ćemo komunikacijske vještine te će na taj način djeca učiti da ne govore svi u isti glas i kako govoriti pred skupinom.

Pri rješavanju zadataka i radnih listića naglasak je  na razvoju samopouzdanja kod svakog pojedinog djeteta. U želji da se izbjegne frustracija kod djece koja su manje uspješna u rješavanju određenih zadataka radit ćemo na grupnoj dinamici, odnosno uvažavanju, strpljenju i koncentraciji, a svako će dijete proći krug različitih zadataka i vježbi određenih vještina koje ćemo ponavljanjem usavršavati.

Kreativni smo i pri grafomotoričkim vježbama, pa će se djeca pri crtanju simetričnih formi, ravnih i zaobljenih crta koristiti različitim bojama i materijalima od pijeska do pastela, sve do igara npr. sa zvrkom pri čijoj rotaciji koristimo isti zahvat kao prilikom držanja olovke. 

Kroz program potaknut ćemo djeetovo razumijevanje pravila igre, što će mu kasnije poslužiti za lakše razumijevanje i primjenu uputa za rad koje daje učitelj. 

Dva puta mjesečno roditelji kroz razgovor s voditeljicama dobivaju smjernice za daljnji individualni rad s djetetom. 

Program Pripreme za školu osmišljen je na način da polaznici kroz igru, zabavu i druženje razvijaju samopouzdanje, radost ka učenju te usvajaju vještine važne za uspješno izvršavanje školskih zadataka:

  • Grafomotoričke vještine koje uključuju spretnost ruku i koordinaciju pokreta prilikom crtanja i pisanja. Kako bi razvili ove vještine, polaznici će prolaziti kroz razne vježbe crtanja i oblikovanja koristeći različite medije i tehnike (pijesak, plastelin, pastela, vodene boje, olovka…).
  • Spoznajne vještine koje uključuju razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa (što pripada prošlosti, a što budućnosti), uočavanje sličnosti i razlika, razvrstavanje po klasama, poznavanje boja. Ove vještine polaznici će razvijati kroz glumu, dramske i društvene igre te kreativne aktivnosti.
  • Govor i rječnik uključuju jezično razumijevanje, definiranje jednostavnih pojmova, razumijevanje sličnosti i razlika i prepričavanje priče ili događaja. Polaznici će kontinuirano razvijati navedene vještine kroz razne aktivnosti i društvene igre te vježbati prezentaciju i izražavanje.
  • Predčitalačke vještine  koje uključuju poznavanje i značenje riječi, jezično izražavanje te interes za slova polaznici će razvijati kroz iskustvene aktivnosti, priče i društvene igre.
  • Predmatematičke vještine koje uključuju uočavanje odnosa u prostoru, zajednička svojstva predmeta te usporedbu. Ove vještine polaznici će razvijati iskustveno prolazeći kroz razne izazove i društvene igre.
  • Socio-emocionalne vještine uključuju suradnju s drugima, prilagodbu društvenim normama, odgađanje zadovoljstva te izražavanje, prepoznavanje, izražavanje (dijete izražava osjećaj, npr. tužan sam) i regulacija emocija. Polaznici će učiti o sebi i svojim osjećajima kroz interakciju s ostalim polaznicima i voditeljicama te bajkama i pričama za poticanje pozitivnih emocionalnih ponašanja.
  • Vještine usmjeravanja i održavanja pažnje  koje uključuju vidnu i slušnu pažnju. Sve radionice osmišljene su tako da kontinuirano razvijaju pažnju polaznika i postepeno ih navikavaju na održavanje pažnje potrebne u školskim uvjetima.
  • Vještine učenja i pamćenja  koje uključuju razvoj radnog pamćenja i vještine ponavljanja polaznici će kontinuirano usavršavati kroz igru i aktivnosti tijekom cijelog programa.

 Pripreme za školu temelje se na kombinaciji edukativnih i kreativnih aktivnosti koje proizlaze iz psihologijskih spoznaja te elemenata waldorfske pedagogije. Polaznici kroz vođenu funkcionalnu igru razvijaju samopouzdanje te usvajaju znanja i vještine kako bi sam polazak u školu i učenje bilo zadovoljstvo kako za dijete, tako i za roditelja.

Ciljevi programa: 

Polaznici će u 4 mjeseca prolaziti kroz različite aktivnosti i igre kojima će razvijati vještine potrebne za uspješnu prilagodbu zahtjevima škole:

  • Pravilan hvat olovke, jasna linija uz adekvatan pritisak na podlogu
  • Definiranje jednostavnijih pojmova, prepričavanje kraćeg događaja ili priče u pravilnom slijedu
  • Rastavljanje i sastavljanje poznatih riječi na slogove, imenovanje i razlikovanje glasova u riječima
  • Razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa
  • Razumijevanje odnosa broja, oblika i količine
  • Zadržavanje pažnje na zadacima
  • Poštivanje pravila i suradnja s drugima

Tips za roditelje - Naznake da je dijete spremno za školu 

Provjerite da li dijete uspijeva:

  • rukom dotaknuti uho preko glave,
  • hodati nogom ispred noge po suženoj površini,
  • točno dodati i primiti loptu,
  • trčati, gurati i dodavati manje obruče,
  • duže skakati na jednoj nozi (npr. cijeli krug bez mijenjanja nogu),
  • hodati naizmjence mijenjajući suprotnu ruku i suprotnu nogu,
  • hodati po stepenicama stavljajući nogu pred nogu,
  • skočiti s visine sa spojenim nogicama,
  • vezati vezice ili zatvoriti patenti zatvarač,
  • stvoriti određene oblike crtanjem ili slikanjem uz predodžbu.

Promatrajte i ako vaše dijete pomaže i dijeli s drugima, uspijeva li slušati priče. Kako se igra – je li igra postala planirana i s određenim ciljem i koliko je ustrajno i koncentrirano u igri te uspijeva li održati tišinu određeno vrijeme.

„Unutarnji razvoj bitan je za zrelost djeteta za školu, ali ni na koji način ne možemo dijete prisiliti da bude zrelo za školu bez obzira na količinu ili kvalitetu vanjskih podražaja!“ 

 Program se provodi od 02. veljače 2018. do 25. svibnja 2018., dva puta tjedno u trajanju od 45 min (ukupno 30 radionica kroz 4 mjeseca). Sve informacije i upite za upis pošaljite nam na: info@udruga-praktikum.hr

 

Voditeljice:

11Ivana Koller, dipl. psiholog, prof. duži niz godina radi s djecom i mladima. U SSŠ Samobor radi kao profesorica psihologije, a u Udruzi Praktikum provodi edukativne radionice te individualna savjetovanja na temu učenja. Neke od tema kojih se dotiče su organizacija učenja, postavljanje ciljeva, planiranje vremena, razvoj motivacije za učenje, aktivni pristup učenju, tehnike pamćenja te smanjenje straha od ispitivanja, a s ciljem poticanja motivacije za kvalitetno učenje. Ivana prepoznaje važnost aktivnog uključivanja u proces učenja te naglašava potrebu za razvojem samoregulacije u učenju kod djece kao temelja za cjeloživotni rast i razvoj. Kao pobornica cjeloživotnog učenja, redovito se usavršava, pa tako iza sebe ima završen i NLPpraktičarski trening.

 

 

3Melita Omeragić, kiparica, diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti „Pietro Vannucci“, Perugia, Italija. Tijekom života u Italiji podučava slikanje, modeliranje i crtanje za sve uzraste te priprema mlade likovnjake za prijemne ispite umjetničkih škola. Izlagala je po cijeloj Italiji umjetničke radove na samostalnim i kolektivnim izložbama, sudjelovala na različitim umjetničkim manifestacijama. Surađuje s likovnjacima u izradi scenografija u filmskoj industriji, organiziranju performancea te postavljanju izložbi i pri tome osvaja različita priznanja. Od 2016. godine postaje redovnim članom HDLU-a.

Danas usavršava svoj rad s djecom na Institutu za Waldorfsku pedagogiju u Zagrebu.  Uz svoj stalni angažman u aktivnostima i projektima Udruge Praktikum, pruža edukaciju iz svijeta umjetnosti djeci i mladima te priprema učenike za prijemne ispite u umjetničke škole.