Pripreme za školu za predškolce i prvašiće

IMG_1659

U školu s osmijehom na licu!

U  Praktikum centru provodimo program Priprema za školu koji se zasniva na igri, djeci najpristupačnijem sredstvu učenja i obuhvaća elemente NTC sustava učenja, waldorfske pedagogije i najnovijih psiholoških spoznaja.

Cilj programa je potaknuti radost prema učenju i usvajanju novih znanja kako bi dijete s veseljem očekivalo polazak u školu, jer školski uspjeh ne ovisi o tome koliko će znanja dijete sa sobom donijeti, već o tome koliko će željeti stjecati nova znanja. 

Polazak u školu predstavlja uzbudljiv period za cijelu obitelj. To je vrijeme velikih promjena kod djeteta poput promjene zubi i intenzivnog rasta, kada se u djetetu bude nove sposobnosti i potreba za učenjem.

Misao vodilja Priprema za školu je razvoj djetetova samopouzdanja, na način da dijete osvijesti svoje sposobnosti, da ne posustaje odmah prilikom pogrešaka i da ima hrabrosti biti kreativno, a sve to djeca postižu kroz igru.

Program Priprema za školu provodi se pod stručnim vodstvom psihologa i pedagoga i namijenjen je djeci koja se pripremaju za polazak u školu kao i djeci koja su krenula u školu, a trebaju dodatni poticaj. Program omogućuje individualni napredak svakog polaznika u skladu s njegovim mogućnostima.

Ciljevi programa: 

Polaznici će u 8 mjeseci prolaziti kroz različite aktivnosti i igre kojima će razvijati vještine potrebne za uspješnu prilagodbu zahtjevima škole:

  • Pravilan hvat olovke, jasna linija uz adekvatan pritisak na podlogu
  • Definiranje jednostavnijih pojmova, prepričavanje kraćeg događaja ili priče u pravilnom slijedu
  • Rastavljanje i sastavljanje poznatih riječi na slogove, imenovanje i razlikovanje glasova u riječima
  • Razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa
  • Razumijevanje odnosa broja, oblika i količine
  • Zadržavanje pažnje na zadacima
  • Poštivanje pravila i suradnja s drugima

U novom okruženju, vaši mališani napravit će veliki korak u socijalizaciji! Upoznat će nove prijatelje i naučiti kako se snaći u novoj okolini te pritom usvojiti poštivanje grupnih pravila i rješavanja konflikata.  

Kroz prezentacije vlastitih uradaka i razgovore u krugu razvijat ćemo komunikacijske vještine te će na taj način djeca učiti da ne govore svi u isti glas i kako govoriti pred skupinom.

Pri rješavanju zadataka i radnih listića naglasak je  na razvoju samopouzdanja kod svakog pojedinog djeteta. U želji da se izbjegne frustracija kod djece koja su manje uspješna u rješavanju određenih zadataka radit ćemo na grupnoj dinamici, odnosno uvažavanju, strpljenju i koncentraciji, a svako će dijete proći krug različitih zadataka i vježbi određenih vještina koje ćemo ponavljanjem usavršavati.

Kreativni smo i pri grafomotoričkim vježbama, pa će se djeca pri crtanju simetričnih i zrcalnih formi, ravnih i zaobljenih crta koristiti različite kreativne tehnike i igre (od pijeska i pastela do škarica i olovaka).

Kroz program potaknut ćemo djetetovo razumijevanje pravila igre, što će mu kasnije poslužiti za lakše razumijevanje i primjenu uputa za rad koje daje učitelj. 

Roditelji redovito dobivaju osvrt o napretku i smjernice za daljnji individualni rad s djetetom. 

Program Pripreme za školu osmišljen je na način da polaznici kroz igru, zabavu i druženje razvijaju samopouzdanje, radost ka učenju te usvajaju vještine važne za uspješno izvršavanje školskih zadataka:

  • Grafomotoričke vještine koje uključuju spretnost ruku i koordinaciju pokreta prilikom crtanja i pisanja. Kako bi razvili ove vještine, polaznici će prolaziti kroz razne vježbe crtanja i oblikovanja koristeći različite medije i tehnike (pijesak, plastelin, pastela, vodene boje, olovka…).
  • Spoznajne vještine koje uključuju razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa, uočavanje sličnosti i razlika, razvrstavanje po klasama, poznavanje boja. Ove vještine polaznici će razvijati kroz pričanje priča, glumu, dramske i društvene igre te igre u pokretu.
  • Govor i rječnik uključuju jezično razumijevanje, definiranje jednostavnih pojmova, razumijevanje sličnosti i razlika i prepričavanje priče ili događaja. Polaznici će kontinuirano razvijati navedene vještine i vokabular kroz društvene igre, prezentacije pred grupom te kreativno izražavanje.
  • Predčitalačke vještine  koje uključuju prepoznavanje simbola slova i povezivanje s odgovarajućim glasovima, glasovnu sintezu i analizu te poznavanje i značenje riječi. Jezično izražavanje te interes za slova polaznici će razvijati kroz izazove, iskustvene aktivnosti, rimu i priče te društvene igre.
  • Predmatematičke vještine koje uključuju uočavanje odnosa, količine, zajednička svojstva predmeta te usporedbu, polaznici će razvijati iskustveno prolazeći kroz rimu, razne izazove, igre u pokretu te društvene igre.
  • Socio-emocionalne vještine uključuju suradnju s drugima, prilagodbu društvenim normama i prihvaćanje pravila grupe. Kroz posebno osmišljene aktivnosti, društvene igre i tehnike disanja vježbat će odgodu zadovoljstva te prepoznavanje, izražavanje i regulaciju emocija. Polaznici će u međusobnoj interakciji te kroz obradu bajki i priča za poticanje pozitivnih ponašanja učiti o sebi i svojim osjećajima.
  • Vještine usmjeravanja i održavanja pažnje  koje uključuju vidnu i slušnu pažnju. Sve radionice osmišljene su tako da kontinuirano razvijaju pažnju polaznika i postepeno ih navikavaju na održavanje pažnje potrebne u školskim uvjetima.
  • Vještine učenja i pamćenja  koje uključuju razvoj radnog pamćenja i vještine ponavljanja polaznici će kontinuirano usavršavati kroz igru i aktivnosti tijekom cijelog programa.

Pripreme za školu temelje se na kombinaciji edukativnih i kreativnih aktivnosti koje proizlaze iz psihologijskih spoznaja te elemenata NTC sustava učenja i waldorfske pedagogije. Polaznici kroz vođenu funkcionalnu igru razvijaju samopouzdanje te usvajaju znanja i vještine kako bi sam polazak u školu i učenje bilo zadovoljstvo kako za dijete, tako i za roditelja.

U program su uključene i tri terenske radionice kojima će polaznici upoznati školsko okruženje, snalaženje u prometu te vježbati matematiku u pokretu.

Program priprema za školu završava prezentacijom naučenih vještina te podjelom diploma.

ORGANIZACIJA RADA:

Program se provodi u grupama do 10 polaznika, od 01. listopada 2018. do 31. svibnja 2019., dva puta tjedno u trajanju od 60 min (ukupno 60 radionica kroz 8 mjeseci) pod stručnim vodstvom pedagoga i psihologa.

Lokacije provedbe programa: Drniška 20, Srednjaci, utorkom i petkom od 17:00 – 18:00 sati i Gajeva 2, Centar, ponedjeljkom i četvrtkom od 17:00 – 18:00 sati.

Prezentacijska radionica za sve zainteresirane roditelje na kojoj će imati priliku upoznati voditeljice te vidjeti konkretne primjere vježbi, biti će održana u utorak, 25. rujna u 18:00 sati u prostorijama Praktikuma na adresi Drniška 20/1, Srednjaci

Radionice se ne provode tijekom školskih praznika.

Sve informacije i upite za upis pošaljite nam na: info@udruga-praktikum.hr

Tips za roditelje - Naznake da je dijete spremno za školu 

Ako Vaše dijete:

  • Rado pomaže drugima
  • Dijeli igračke s prijateljima
  • U igri čeka svoj red
  • Uspijeva pratiti priču od početka do kraja
  • Rado pristupa izvršavanju zadataka
  • Uspijeva zadržati pažnju na zadatcima 10 do 15 minuta
  • Zna vezati vezice ili zatvoriti patenti zatvarač
  • Može hodati nogom ispred noge po suženoj površini
  • Uspijeva skakati na jednoj nozi
  • Može rukom dotaknuti uho preko glave
  • Uspješno odgađa zadovoljenje potreba
  • Prepoznaje kako se osjeća
  • Stvara određene oblike crtanjem ili slikanjem uz predodžbu
  • Prepoznaje neka slova abecede
  • Imenuje prvo slovo kojim počinje riječ
  • Zna napisati svoje ime
  • Poznaje odnose više/manje, ispred/iza, iznad/ispod…
  • Poznaje osnove ponašanja u prometu

 

Voditeljice programa:

11Ivana Koller, dipl. psiholog, prof. duži niz godina radi s djecom i mladima. U SSŠ Samobor radi kao profesorica psihologije, a u Udruzi Praktikum provodi edukativne radionice te individualna savjetovanja na temu učenja. Neke od tema kojih se dotiče su organizacija učenja, postavljanje ciljeva, planiranje vremena, razvoj motivacije za učenje, aktivni pristup učenju, tehnike pamćenja te smanjenje straha od ispitivanja, a s ciljem poticanja motivacije za kvalitetno učenje. Ivana prepoznaje važnost aktivnog uključivanja u proces učenja te naglašava potrebu za razvojem samoregulacije u učenju kod djece kao temelja za cjeloživotni rast i razvoj. Kao pobornica cjeloživotnog učenja, redovito se usavršava, pa tako iza sebe ima završen i NLP praktičarski trening.

 

 

3Melita Omeragić, kiparica, diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti „Pietro Vannucci“, Perugia, Italija. Tijekom života u Italiji podučava slikanje, modeliranje i crtanje za sve uzraste te priprema mlade likovnjake za prijemne ispite umjetničkih škola. Izlagala je po cijeloj Italiji umjetničke radove na samostalnim i kolektivnim izložbama, sudjelovala na različitim umjetničkim manifestacijama. Surađuje s likovnjacima u izradi scenografija u filmskoj industriji, organiziranju performancea te postavljanju izložbi i pri tome osvaja različita priznanja. Od 2016. godine postaje redovnim članom HDLU-a.

Danas usavršava svoj rad s djecom na Institutu za Waldorfsku pedagogiju u Zagrebu.  Uz svoj stalni angažman u aktivnostima i projektima Udruge Praktikum, pruža edukaciju iz svijeta umjetnosti djeci i mladima te priprema učenike za prijemne ispite u umjetničke škole.

x

Kolačiće koristimo kako bismo poboljšali korisničko iskustvo. Ukoliko se slažete, tada prihvaćate korištenje kolačića sukladno našoj politici privatnosti.