ALOHA - Mentalna aritmetika s abakusom za djecu

Priuštite svom djetetu Trening za mozak

 

Picture1

ALOHA Mentalna aritmetika s abakusom za djecu

 

ALOHA djeci pomaže da ostvare svoj pravi potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Glavni alat nam je drevna naprava koju ljudi koriste već tisućama godina, a zovemo ju abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. Tip abakusa koji se koristi u programu je japanski ili soroban abakus. No, u programu je abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg dolazimo do našeg glavnog cilja – treninga za mozak.

Program ALOHA postoji od 1993. godine, a korijeni programa su u Maleziji, a od 2009. se program po prvi puta pojavio u Europi, točnije u Španjolskoj. Pristup poduci i edukativni materijal prilagođeni su za europsko školstvo i europske norme. Budući da su prepoznale velik potencijal ALOHA mentalne aritmetike, programu su se pridružile i mnoge druge zemlje poput Irske, Njemačke, Portugala i Hrvatske. ALOHA mentalna aritmetika krenula je kao ideja da se djeci pruži nešto više i nešto drugačije. Tijekom više od 20 godina optimizacije i konstantnog rada na programu, kvalitetu programa prepoznavalo je sve više i više ljudi diljem svijeta. Danas ALOHA broji tisuće centara diljem svijeta, kroz koje su već prošli milijuni polaznika i vodeći je program mentalne aritmetike. 

U Hrvatskoj je Ministarstvo znanosti i obrazovanja dalo  svoje pozitivno stručno mišljenje na program ALOHA mentalna aritmetika s abakusom! Tako navode da osim koncentracije, povećava se i kapacitet memorije te sposobnost bržeg procesuiranja većeg broja informacija, što bi moglo doprinijeti povećanju razina postignuća učenika u nastavnome procesu.

Ideja iza ALOHA Mentalne aritmetike dolazi kao rezultat brojnih istraživanja iz područja psihologije i poduke. Da bi u potpunosti razumjeli srž programa, prvo moramo u obzir uzeti nekoliko činjenica u vezi mozga.

U periodu od četvrte do sedamnaeste godine se u našem mozgu događa najveći dio sinaptogeneze. Sinaptogeneza je proces stvaranja novih neuronskih veza i građenja neuronske mreže. Naš mozak je podijeljen na dvije polutke ili hemisfere – lijevu (analitičku) i desnu (kreativnu). Ljudi kod računanja inače koriste samo lijevu polutku mozga, dok je desna zapostavljena. Kod kreativnih aktivnosti je naglasak na desnoj polutci mozga, a lijeva je opet zapostavljena. Da bi potaknuli suradnju obje polutke i omogućili djeci da izgrade jaču neuronsku mrežu i maksimalno iskoristili proces sinaptogeneze, došli smo do rješenja u obliku mentalne aritmetike.


 

Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak  savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa. Na taj način oni operaciju simultano izvode u obje hemisfere i rezultat prebacuju iz jedne u drugu, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke. U lijevoj polutci se odvija računski dio, a desna polutka je zadužena za vizualizaciju abakusa i pamćenje položaja pojedinih kuglica. Dok pokušavamo stvoriti sliku abakusa u glavi  i istovremeno pratiti o kojoj se vrijednosti radi te izvoditi računske operacije, mi zapravo treniramo svoj mozak i činimo ga jačim.

Koristi programa ALOHA Mentalne aritmetike

ALOHA ne pomaže samo u računanju, već omogućava da iskoristimo veći dio svog mozga u svakom aspektu života! Kako djeci samo računaje ne bi dosadilo, za njih smo osmislili edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina. Zapravo se uz glavnu korist programa, građenje jače neuronske mreže, istovremeno radi i na jačanju mnogih drugih sposobnosti koje nam pomažu i koriste u svakodnevnici. Na taj način djeci nikada nije dosadno, a svaki tjedan odrade svoj mentalni trening kroz igru te razvijaju dodatne sposobnosti.

Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstanto radi na ovim vještinama:

Pažnja i koncentracija

  • Djeci omogućava da se usredotoče na trenutni zadatak, umjesto da im misli lutaju.

Kreativnost

  • Pomaže u svakom aspektu pronalaženja novih rješenja za bilokakve probleme i daje mozgu mogućnost da smisli nešto novo i drugačije.

Imaginacija i vizualizacija

  • Vještine koje djeci pomažu kod pamćenja i razmišljanja.

Prostorna orijentacija

  • Daje djeci mogućnost da se bolje snalaze u prostoru, te percipiraju i pamte što više detalja iz nekog okruženja.

Sposobnost slušanja

  • Omogućava bolji fokus na izgovorene riječi i pamćenje veće količine informacija u kratkom periodu.

Analitičke vještine

  • Služe kao „procesor“ za primljene informacije – koriste nam da bi što bolje interpretirali sve informacije koje nam mozak skuplja.

Fotografsko pamćenje

  • Način da slika pojedinog predmeta ili teksta bude što detaljnija i da ostane u mozgu što dulje.

Sposobnost opažanja

  • Pomoću ove sposobnosti zapravo uočavamo pojedine stvari i započinjemo proces sakupljanja i razumijevanja informacija.

Program

Kako bi konstanto napredovali, svaka cjelina donosi neko novo znanje koje je samo nadogradnja onom prijašnjem. Na taj način djeca cijelo vrijeme vježbaju sve što su naučili tijekom cijelog programa i to znanje konstantno nadograđuju, a zadaci se usložnjavaju.

Program se grana na dvije cjeline, ovisno o dobi djece: Tiny Tots za predškolski uzrast od navršene četiri godine i Kids za školski uzrast.

Bitno je napomenuti i da su glavne razlike između pojedinih grana programa u pristupu nastavi prilagođenom dobi.

Tiny Tots

  • Ovaj dio programa namijenjen je najmlađima. Djeca vrtićke dobi već s navršene četiri godine i razumijevanjem brojeva od 0 do 9 mogu se priključiti ALOHA programu i kroz igru savladati aritmetičke operacije, te trenirati svoj mozak da ostvari više. Ovaj dio programa prilagođen je mlađima i omogućuje im da se naviknu na razredno okruženje, te da porade na svojoj pažnji i koncentraciji prije nego što krenu u školu. U programu je predviđen i niz didaktičkih i edukativnih igara za najmlađe kako bi trenirali njihove mentalne sposobnosti u što više područja, pa smo za njih pripremili igre koje poboljšavaju pamćenje, primjećivanje, prostornu orijentaciju te niz drugih vještina. Kada djeca krenu u školu, prebacuju se u Kids program.

Kids

  • Kids program prilagođen je za djecu koja se upisuju u školskoj dobi, sve do navršenih 13 godina kako bi iskoristili puni potencijal programa prije završetka sinaptogeneze. Podijeljen je u dva ciklusa, a jedan ciklus se sastoji od 4 razine i traje dvije godine. U ovom dijelu programa, glavna je razlika u pristupu poduci. Školarci su već upoznati s konceptom nastave i njihova koncentracija funkcionira drugačije nego kod djece vrtićke dobi. Te činjenice smo ukalkulirali u kreiranje programa i prilagodili nastavu njima. Za polaznike Kids programa također imamo pripremljene posebne igre i aktivnosti koje, uz računanje, pomažu i raznim drugim vještinama.

Program se održava jednom tjedno po 2 sata. Jedna razina traje 14 tjedana, tj. 28 radnih sati. Nakon što se obradi gradivo jedne razine, slijedi ponavljanje i završni ispit te dodjela diploma za položenu razinu.

Radionice se održavaju:

 Subota      Od. 9:00-11:00 sati – KIDS, lokacija Gajeva 2 

 Subota      Od 12:00-14:00 sati – TINY TODS, lokacija Gajeva 2

Utorak      Od 18:00-20:00 – KIDS, lokacija Drniška 20

 

ALOHA+MINDFULNESS= IQ+EQ Mindfulness je supermoć!

Mindfulness je znanstveno potvrđena metoda mentalnog treninga, odnosno vježbanja svjesne pažnje. Kao što su zdrav način života, hrana i kretanje važni za zdravlje našeg tijela, učenje je važno za razvijanje i povećavanje inteligencije koju obično zovemo IQ, tako je mindfulness briga za naš um, emocije i osjećaje – emocionalna inteligencija ili EQ, vrsta mentalnog treninga.

Koncept i praksa mindfulnessa počiva na više od 30 godina znanstvenih istraživanja i provođenja na najznačajnijim svjetskim sveučilištima, kao što su Harvard, MIT, Stanford, Yale, Oxford i Cambridge. Na tisuće studija pokazale su da mindfulness smanjuje stres, povećava općeniti osjećaj sreće, fokus, koncentraciju i akademski uspjeh.
ALOHA Hrvatska u kurikulum mentalne aritmetike uvodi mindfulness kao logičnu nadopunu programa razvoja kognitivnih i mentalnih sposobnosti djece. Provodit će ga ALOHA treneri u okviru redovne nastave kroz kraće aktivnosti usmjeravanja svjesne pažnje, vježbe disanja i vizualizacije, te upravljanja mislima i emocijama. Zapravo, mogli bismo reći da učimo kako ne dozvoliti da misli i osjećaji upravljaju našim postupcima.

Zašto djeci treba mindfulness?

U današnje vrijeme preopterećenosti djece školskim obvezama, prevelike izloženosti digitalnoj tehnologiji i stresu, dječji um često je u stanju rastresenosti ili tzv. mindlessness.

To je otprilike kao da smo sjeli na zadnje sjedalo automobila, uključili autopilota i pustili da „vozi“. U tom slučaju smjer i cilj ne određujemo mi sami, nego naše misli i emocije upravljaju našim ponašanjem. Ako djecu naučimo mindfulnessu, njihov um je na mjestu vozača, za upravljačem. Tada ne reagiraju automatski, ne ponavljaju iste neželjene obrasce ponašanja, već imaju mogućnost odabrati promišljenu reakciju koja je za njih optimalna.
Mindfulness ih uči kako da usmjere pažnju na sadašnjost, na svoje misli, promatraju svoje disanje i fizičke senzacije u tijelu. Čini se jednostavno, no zahtijeva puno vježbanja. Znanstvena su istraživanja pokazala da mindfulness vježbe pomažu smanjenju stresa (na primjer, pred test ili ispitivanje u školi), jačaju samodisciplinu, ustrajnost i fokus. Povećavanjem svoje emocionalne inteligencije, djeca su spremnija na izazove koje donosi morerno doba.

Koji su rezultati mindfulness aktivnosti?

Istraživanja su potvrdila da vježbanje mindfulnessa
• povećava sposobnost fokusiranja i koncentracije
• ubrzava proces učenja jer povećava kapacitet radne memorije
• potiče razvoj mozga u područjima koja su presudna za intelektualni i emocionalni život djece
• doprinosi općem mentalnom zdravlju djece jer povećava optimizam i smanjuje stres
• povećava kreativnost djece, ali i njihovu ustrajnost i samodisciplinu

superNins

ALOHA nacionalno natjecanje

Uz regularno polaganje programa, djeci će se pružiti i prilika da sudjeluju u ALOHA nacionalnom natjecanju. Natjecanja su odlična prilika za razvijanje samopouzdanja i osjećaja napretka kod djece. Iako se na natjecanjima mjeri brzina i točnost rješavanja, glavni je cilj natjecanja da polaznici daju sve od sebe, ulože svoj maksimum, kako bi ostvarili što bolje rezultate.

Važnost natjecanja nije samo u postignutim rezultatima, već u količini upornosti, uloženom trudu i razumijevanja različitosti kod djece.

CIJENA programa ALOHA Mental Arithmetic

Cijena jednog stupnja je 1.920,00 kn, plativo u 4 rate po 480 kn, s time da se zadnja rata plaća prije završnog ispita.

Na drugo dijete ostvarujete 10% popusta. Na treće i svako sljedeće 20% popusta. Popust se odnosi na cijenu tečaja i kupnju knjiga.

Abakus i knjige nisu uračunati u cijenu programa.

Abakus – cijena 168,00 kn (ALOHA ruksak i majica gratis)

Knjige za program Kids (školarci) i Tiny Tots (predškolci) – 1.stupanj:

1. Knjiga A – za rad na satu
2. Knjiga B – vježbe za zadaću, prema danima
3. Knjiga Pažnja i koncentracija (koristi se dva stupnja)
4. Knjiga Test brzine i diktiranje brojeva (koristi se dva stupnja)

Ukupna cijena knjiga za 1. stupanj: 154,00 kn

Upisi i informacije na info@udruga-praktikum.hr  tel. 01 3842482

Česta pitanja

Pomaže li ovaj program djeci da budu uspješnija u školi?

Program ALOHA Mental Arithmetic zasniva se na vizualizaciji i konceptualizaciji. Djeca, dakle, uče kako vizualizirati probleme i zadatke u mozgu, što doprinosi boljem razumijevanju, poboljšanju memorije i stjecanju analitičkih sposobnosti. Sve ove vještine imaju direktni pozitivni učinak na njihov uspjeh u školi.

Ako je dijete dobro u matematici, hoće li ipak imati koristi od ovog programa?
Program ALOHA Mental Arithmetic namijenjen je djeci bez obzira na njihove ocjene u školi i akademske sposobnosti. Zahvaljujući ALOHI, djeca će biti uspješnija u matematici, ali će također napredovati u svim ostalim predmetima, zahvaljujući razvoju desne moždane hemisfere (pamćenje, koncentracija, itd.)

Kako djeca trebaju vježbati?
Osim dva sata koja tjedno provedu na nastavi, polaznici trebaju vježbati kod kuće dnevno 5-10 minuta, kako bi ostvarili maksimalnu korist od ALOHA programa.

Koja je prikladna dob za početak programa?
Program je namijenjen djeci od navršene 4 godine starosti (dakle, tijekom pete godine života), pa do najviše 13 godina. Različite studije pokazale su da je upravo to period u kojem se događa najintenzivniji razvoj mozga.

Zašto u petoj godini života?
Otprilike u ovoj dobi većina djece zna i razumije brojeve od 0 do 9, te njihovo numeričko značenje.

Zašto je program ALOHA Mental Arithmetic izabrao matematiku za razvoj mozga?
Zato što su brojevi od 0 do 9 internacionalni i jednako zastupljeni u svim zemljama. K tome, brojevi su povezani sa svakodnevnim životom, pa je stoga jednostavno vježbati i razvijati mozak pomoću vizualizacije abakusa.

Kakav je odnos između ALOHA Mental Arithmetic i matematike koja se uči u školi?
ALOHA Mental Arithmetic djeci pruža novi pristup aritmetičkim pojmovima koji se uče u školi, stoga je idealna nadopuna školskog programa. Program se ni u jednom pogledu ne kosi s predmetom matematike u školi, već uči polaznike kako uobičajene računske operacije rješavati na drugačiji način, brže i učinkovitije. Polaznici svaku operaciju mogu rješiti na tradicionalan način ili pomoću ALOHA Mentalne aritmetike.

Mogu li djeca različite dobi učiti u istoj učionici?
Naravno, jer sva djeca počinju program od razine 1, za koju nije potrebno nikakvo predznanje. Jedini preduvjet je da znaju brojeve od 0 do 9. Dok starija djeca imaju veću moć koncentracije, mlađa imaju veći kapacitet razumijevanja.

Je li potrebno još nešto učiniti nakon završetka programa?
Kad se jednom završe sve razine (stupnjevi) programa, nisu potrebni nikakvi dodatni satovi niti ponavljanja, budući da je proces učenja završen.

Što ako dijete propusti sat zbog bolesti ili obaveza?

Svaki tjedan je omogućena nadoknada u fiksnom terminu, a po potrebi i dodatni individualni rad s djetetom bez dodatnog plaćanja.

x

Kolačiće koristimo kako bismo poboljšali korisničko iskustvo. Ukoliko se slažete, tada prihvaćate korištenje kolačića sukladno našoj politici privatnosti.